TV2 Play får nyt logo (med swoosh), der skal signalere næse fase, hvor streamingtjenesten skal være "ny hoveddør ind til TV2s indhold". Det er streaming på dansk, lyder budskabet.
Streaming på dansk
Hvis ordvalget hoveddør virker bekendt, så er det fordi DR siger noget lignende. Ligesom streamingtjenesten DRTV skal være hovedindgang til DR, så skal TV2 Play i fremtiden være hoveddør til TV2.
- "TV2 Play er en dynamisk platform kendetegnet af dansk kvalitetsindhold, og TV2 Play skal på sigt være danskernes nye hoveddør ind til TV 2s indhold. I mere end 30 år har vores hovedkanal haft denne rolle, men vi er i gang med at åbne en ny, så TV2 Play bliver det naturlige sted at møde alt vores indhold," siger Anne Engdal Stig Christensen, adm. direktør, TV2.
TV2 Play har i dag over 500.000 abonnenter, men skal udvikles yderligere i de kommende år. Hvad det konkret indebærer ud over den nye TV2 Sport X, som bliver en kanal på TV2 Play, sætter selskabet ikke ord på i denne omgang.
- "Vi oplever i disse måneder store ændringer i konkurrentbilledet og forbrugeradfærden, og det betyder, at vi har mere travlt, end markedet tilsagde for bare halvandet år siden, da vi udarbejdede vores nuværende koncernstrategi," tilføjer Anne Engdal Stig Christensen
Selskabet søsætter i dag en imagekampagne, der har omdrejningspunkt om budskabet 'streaming på dansk' som modspil til de mange amerikanske tjenester, der ruller ud over Danmark i disse år.
Nyt logo med swoosh
Charmeoffensiven sættes i gang netop som YouSee og Discovery står til at gå hver sin vej, mens Canal Digital og Viasat står til at fusionere. Inden længe melder også Apple og Disney sig ind på det danske marked.
Retningen signaleres med et opfrisket logo. Har du opdateret TV2 Play app'en på f.eks. Apple TV for nylig, så har du allerede mødt logoet. Fra i dag vil logoet blive anvendt på tværs af platforme.
Den øverste, fremhævede del af de nye logo kaldes swoosh. Den vil kunne animeres på digitale platforme.
- "Netop det digitale aspekt er der nu sat liv i med vores nye TV2 Play-swoosh (den øverste, fremhævede del af det nye logo, red.). Det er et helt bevidst greb, at vi nu kan animere swoosh’en i logoet som en digital knap, der kan tænde for al den gode underholdning og aktualitet," forklarer Tina Ringberg Haahr, design- og promotionchef, TV2.
Alt sammen vil Pilou Asbæk, der bl.a. reciterer H.C. Andersens digt Danmark, mit fædreland, fortælle danskerne mere om fra i dag.