Vailant skrev:Synes kommentarerne er lidt dobbelt moralske.
På den ene side bliver der ofte opfordret til at købe et TV, for at prøve det, og så levere det tilbage igen - fordi det kan man jo bare.
Men på den anden side, vil ingen have en vare der har været lukket op.
Dog kan jeg se problemet i dette tilfælde - spillene med koder. Her synes jeg det er fint, at der er blevet skrevet på ordren, at boxen ryger retur hvis det viser sig at koderne er brugt.
Problemet med den service Elgiganten yder med hensyn returret på op til 30 dage, er at det er kunderne der står med sorteper grundet denne service.
Når jeg eks. har købt nyt tv de sidste mange år, er det ofte en topmodel til og over 20.000,- kr. og så er jeg ikke interesseret i at få et brugt produkt som en eller flere brugere har haft hjemme i op til 30 dage af gangen, det bliver mig som kunde der bliver ofre for servicen, jeg ved ikke hvor mange der er ligeglad med dette.
Så i mine øjne burde det være Elgiganten som betaler for denne service og ikke kunden, og det kan Elgiganten så gøre ved.
1. Markere at dette er en returvare som tydeligt bliver oplyst overfor kunden og fremgår på produktet.
2. Sænke prisen på produktet, så er det Elgiganten som må betale prisen for denne service overfor kunden, og ikke kunden.
Og personligt har jeg det sådan, at jeg undersøger tingene inden jeg køber en vare og beholder varen, den eneste grund til, at jeg returnere en vare, er hvis den har en fejl eller er defekt , og der står også i Elgiganten's betingelser for 30 dags returret, at Returretten bortfalder ved gentagende misbrug.
Og med hensyn til Xbox'en så er jeg tilfreds med den aftale der er blevet lavet, og jeg har pakket den ud, men endnu ikke brugt koderne, men den også helt ny ud, bare ikke præg af at være brugt, ingen fedtfingre eller brudt emballage, så tilbage står kun fornøjelsen ved at bruge den.
Skulle jeg idag købe nyt tv ved Elgiganten, ville jeg sikre mig i aftalen, at det var leveret fra fabrikken og aldrig været åbnet, jeg ved at købeloven og forretninger giver mulighed for at afprøve en vare og sende den retur, men dette er jo ikke kun et gode, der er kunder som får brugte varer, men med Elgiganten garanti for at afprøve en vare i op til 30 dage og så mulighed for at returnere den, er nok den værste aftale på markedet for de kunder som får disse varer
Sådan kan det gå, sagde manden der ikke kunne spå.
http://www.helpeveryday.org/