28. apr 2021, 07:17
Kan simpelthen heller ikke blive klog på hvor det nye apple tv vil placere sig...
Ultimathor skrev: ↑27. apr 2021, 18:19Ja jeg har også en shield udelukkende af samme grund og jeg vitterligt hader den. Den er møg ustabil.Rasmus Larsen skrev: ↑27. apr 2021, 06:52 Er det bitstreaming, du savner? Det lader til at være softwarebetinget, så hvis det åbnes, tror jeg også, at det åbnes på den gamle boks.Jeg har måttet købe en Shield TV Pro for at få Atmos i Dolby TrueHD. Det lyder simpelthen bedre end i PCM. Jeg ville med glæde have købt den nye ATV4K og skrottet min Shield, hvis det havde været understøttet.
Både Dolby TrueHD og DTS-HD MA understøttes allerede. Apple TV pakker det ud til PCM før det sendes afsted, ligesom video udpakkes på forhånd - et eller andet sted i AV-kæden skal det jo gøres. Der er ikke en præinstalleret app, som kan håndtere Dolby TrueHD og DTS-HD MA, så man skal søge mod f.eks. Infuse: https://firecore.com/infuse
Dolby Atmos pakket i Dolby TrueHD understøttes ikke pt.
Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, har der ikke været et eneste rumour, der peger i retning af, at det skulle komme - desværre
Kan simpelthen heller ikke blive klog på hvor det nye apple tv vil placere sig...