Sploink skrev: ↑27. jul 2020, 07:13
Der var ikke så meget af verdens kraftfulde konsol, som vi ellers havde hørt så meget om den er. Det var lidt fesent.
Nej, og det er synd, det er jo ikke konsollens skyld. Det er ligefør at MS bare skulle have udgivet konsollen med kun at have fokuseret på udvalgte titler der har Next gen grafik at gøre godt med (som Senua, Forza, måske Fable og et par andre stykker) og så ladet det være op til "nettet" af generere buzz om hvor meget den større GPU giver af performance over PS5 når anmeldere ala Digital Foundry m.fl. kaster sig over sammenligninger af cross-platform titlerne på konsollerne. Det ville nok ligefrem kunnet have givet konsollen et bedre ry end associationen til et langvarigt spilshow med flest current-gen XBox One titler.
Sploink skrev: ↑27. jul 2020, 07:13Havde virkelig håbet mere på Senua. Men det kommer nok senere. Everwild ser også ud til at have potentiale
The Medium ser også spændende ud med det dual reality
XBox Series X + PC only spillene [der sikkert også har været kortere tid under udvikling] som Senua, kommer nok generelt noget senere kunne jeg frygte, så desværre tror jeg at konsollen kommer PR mæssigt sløjt fra start og det mere inferiøre VHS format ender med at vinde dagen igen fordi det har mere porno. Man kan håbe at Series X, når folk har set den bedre performance på alle cross-platform spillene (som trods alt tæller langt de fleste spiltitler) og evt. har set potentialet fra nogle tungere next gen titler, så begynder at fatte interesse i den bedre hardware i Series X som tiden går. Som PC player har jeg i hvert fald alt mulig grund til at håbe på at den bliver en succes, både grundet dens kraftigere en PS5 hardware og ikke mindst med den nasty politik Sony generelt kører (selv om der er begyndt at tø op på nogle PS4 titler i den mindste) ...Men satme nej om jeg vil tvinges til at skulle spilde penge på deres inferiøre hardware, bare for at kunne spille en mindre håndfuld udvalgte ekslusive titler. Så venter jeg hellere et par år til at Horison forbidden West formentligt kommer til PC (som man vel kan have grund til at tro, nu hvor 1'eren iblandt flere andre PS4 titler har fået lov)
Mht 'Everwild' og as 'Dusk falls', ja så er det nogle kunstnerisk/artistisk interessant udseende spil, men det er svært at se hvad der skulle kræve mere end en XBox One X ved dem. Ok Everwild havde nogle shadows på partikel effekter, hvilket var rimeligt frækt og ikke noget jeg kan mindes at have set før, men det er jo ikke den simpe art-tegnefilm eller 80'er cartoon grafik der overbeviser folk, der skal der UE5 titler som Hellblade 2 til for folk flest der ikke kan læse og forstå specifikationer, men forstår hvad de ser på skærmen.
Generelt har spillene vi har set til både PS5 og XBox Series X, med få undtagelser været lidt "underwhelming" i betragtning af hvor stor et spring hardwaren denne gang faktisk tager. Jeg tror det hænger sammen med at man allerede har set meget af Next Generation fra PC mht RayTracing og at det der for alvor bringer next generation til live på næste generation konsollerne (og PC) ud over RayTracing er game-engines. Og så er det en også generelt nok også en dårlig PR ide at satste på også at associere Series X til XBox One cross platform titler. Decima er generelt en god engine der giver flotte resultater og UE5 kommer for alvor til at sparke røv med både lumen og Nanite. Med verificeringen af at Hellblade 2 bygges på UE5 teknologi, ser jeg virkeligt frem til at se mere til det end nogen anden titel (med mindre man også begynder at høre om andre spil hemmligt på vej bygget på pre-release UE5 teknologi)