Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#358528
Har godt læst begge artikler, men super brugbart til tråden tak.

Rasmus hvor længe tror du at UHD blu ray afspillere vil blive produceret endnu? Selvom det nok er et svært spørgsmål at spå om.

Det dårlige ved det her er så at har man planer om at se film i bedste kvalitet i et måske særskilt rum uden internet forbindelse, og gerne vil have dk tekster på helt almindelige og meget populære film som man ejer fysisk, så kan man godt glemme alt om det :(
#358534
Jeg tror alligevel at Naeira har fat i den lange ende, og jeg kan nok godt overleve med engelske undertekster der skifter fra side til side indimellem. Så går måske nok alligevel igang med at købe nogle fysiske medier igen på UHD :)

Håber bare ikke at Panasonic kaster håndklædet i ringen i en nær fremtid angående blu ray afspillere..
#358547
Det er en skam, at der ikke er kommet gang i markedet for UHD Blu-ray. Det er aldrig godt for forbrugerpriserne på den lange bane, når konkurrencefeltet indskrænkes. Min opfattelse er dog samtidig, at der er ret begrænset interesse i den brede befolkning for 4K, uanset om det er streaming eller skive. Det er ikke ligesom dengang HD blev udrullet.

brea-ker skrev: 7. maj 2024, 15:34 Rasmus hvor længe tror du at UHD blu ray afspillere vil blive produceret endnu? Selvom det nok er et svært spørgsmål at spå om.
Jeg er lidt bange for, at de store snart trækker stikket. Jeg spørger LG, Panasonic og Sony hver gang jeg møder dem, om de har nye afspillere på vej. Panasonic har en præsentation i næste uge, så jeg spørger dem igen.

Det lyder på dem som om, at det efterhånden er svært bare at få fat i disc-drevet, så hvis konsollerne også dropper disc, gør det næppe situationen lettere.

Min frygt er, at vi indenfor de næste 5 år står i en situation, hvor det kun er virkelig high-end afspillere, der er tilbage på markedet. Jeg håber ikke, at det går sådan.
#358564
Apropos afspillerne, så læste nogen af jer det nok tidligere på måneden, men vores hollandske skribent Yoeri forsøgte at danne overblik over situationen med denne graf.

https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1714122469

Der findes også en afspiller fra mærket Pannde, men den nåede ikke lige at komme med i grafen til publicering.
Vedhæftede filer
Hvornår afspillere blev lanceret og udfaset
Hvornår afspillere blev lanceret og udfaset
UHDBDPall35models.png (96.02 KiB) Vist 462 gange
#358571
kan du anbefale en god hjemmeside?
#358574
Du sender bare ;)
#358607
Lape skrev: 8. maj 2024, 15:13 Korrekt. Fysiske medier dør hurtigere end dieselbiler.
Der er intet alternativ til fysiske medier, Itunes har muligvis langt større udvalg i UK og US, men du ejer ikke dine film selvom det er sjældent at de bliver fjernet. Forsvinder Apple så er det farvel ja.

Jeg forudser at der bliver et comeback for fysiske medier i fremtiden, James Camerouns katastrofale valg har fået billed nørder til at klø sig i nakken verden over, purister kald dem hvad du vil. Når du streamer er du nemlig hængt op på den nyeste version af en film, der vil ofte være censur, forkert aspect ratio og mange andre ting der kan være lavet om, bl.a manglende Imax scener i Batman filmene som er et must.

Sidst men ikke mindst er Boutigue Labels firmaerne lysår foran alle de store filmselskaber som laver de lækreste udgivelser både på almindelig blu ray og UHD skiver. Originalt 2.0 lydspor, ofte en billedbehandling/transfer som er meget tro mod den originale version så ingen narrestreger her ala James Cameroun. Cover og artwork som er miles foran de store firmaer, og her kommer samler genet ind i billedet og det gør det sjovt at være nørd og at samle på fysiske medier. Ligesom det er med vinyl.

Jeg er sikker på at film på fysiske skiver overlever ligesom vinyl har gjort, men det bliver et lille samfund af nørder, film elskere, purister o.s.v og kun et niche marked. Alt andet vil være fuldstændigt katastrofalt hvis det ikke gør.

Derfor tror jeg også at blu ray afspillere vil blive ved med at blive produceret langt ud i fremtiden, så længe at der ikke er noget alternativ endnu til fysiske medier. Men altid super spændende at høre Rasmus mening da han nok ved en hel del om det.
#358626
Amazon Tyskland tilbyder nu levering til Danmark. Nogen der ved om der er danske undertekster på deres 4k bluray film?
det fremgår ikke på deres hjemmeside
#358627
Amazon i Tyskland har altid haft levering til Danmark. Om der er danske undertekster på deres 4K-film afhænger af den enkelte udgivelse, ligesom med alle andre udgivelser der ikke er fra Danmark/Skandinavien.

Det nemmeste er nok at tjekke databasen på Blu-ray.com.
#358631
Jeg tror desværre det er en dødssejler - det er for nemt med med streaming

Så Ghostbusters med sønnike i weekenden på en 4K Skive - ikke på et eneste tidspunkt kommenterer han billedkvaliteten…

Er på at forum’et her rummer “os der går op o det”, men Hr og Fru Danmark (som trods alt er “lidt flere”) er tilfredse med streaming og de bekvemligheder der medfører