Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Raldog
#55991
Hej Forum
overvejer kraftigt at købe mit næste tv i malmø - i den svenske afdeling af HIFI klubben. det ser ud til at jeg kan spare en fornuftig slat penge på den måde.
Jeg kan ikke umiddelbart se nogen forskel på specifikationerne (andet end sproget i menuerne) når jeg kigger på henholdsvis den svenske og danske hjemmeside, men spekulerer alligevel på om der vil være problemer med at bruge et svensk tv i dk.
Hva sir i?

den svenske hjemmeside:
http://www.hifiklubben.se/produkter/bil ... tv_vit.htm

... og den danske: http://www.hifiklubben.dk/produkter/bil ... v_hvid.htm
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#55996
Hvis TVet har endelsen XXE, så er det den nordiske model. Man må gå ud fra at svenskerne også er interesserede i at sælge nordiske modeller, så hvis blot modelbetegnelsen er i orden, så har du ikke noget at bekymre dig om.
Af Raldog
#56008
Ok
tak for hjælpen, jeg prøver lykken
Af henrik4223
#56012
Enig - har selv købt et Samsung i Sverige med XXE til sidst. Der er også dansk sprog i og Samsungs on site service gælder også i Danmark ;-)
Af ulstrup
#56885
Hvis man nu er fra det mørke jylland, kan man så bestille feks. LE40A866 over nettet, hos en svensk forhandler?... er der nogen der har erfaringer med dette?

Mvh. Michael
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#56889
Der er ret mange eksempler på at folk har bestilt fra eks. fyndborsen.se eller flatscreencenter.se. Især med Pioneer TV.
#58272
Vi har haft en super god oplevelse ved køb af et samsung 40 tommer LE-40A866S1W/XXE på Fyndbörsen.se
Fornuftig pris og meget hurtig levering (1 1/2 døgn).

Men er der nogen der kan sige hvad vi skal indstille på for at se tv og dvdfilm i fuldskærm??
Pt har vi en sort kant foroven og forneden, både ved indstillingen "16:9" og "wide zoom". Vælger vi zoom skærer den noget af billedet forneden (halvdelen af underteksterne forsvinder).
Af Robo
#60235
Hej
jeg kunne godt tænke mig at vide om hvis man køber et tv i sverige (fks fyndbørsen) og gerne vil ha forsikring hvodan det fungere nogen der ved det
Brugeravatar
Af truehorses
#60240
Til Ingeborg...

Film er jo reelt lavet i formatet 21:9 som jo så når det vises i
16:9 jo skal tilpasses på den ene eller anden måde

For at bevare de fulde billede ( fuld bredde ) så fremkommer bjælkerne...
Ændres dette forhold vha Zoom, så skærer du jo rent faktisk lidt af billedet i siderne og fjerner samtidig de sorte bjælker

Oftest er 1 linie i underteksterne inde i billedet og linie 2 ligger ude i den sorte bjælke....derfor forsvinder underteksten, eller rettere halvdelen af den...

Phillips er vist ene om pt. at have en special model ( helt ny ) i 21:9 formatet - en bred fætter....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#60243
Robo skrev:Hej
jeg kunne godt tænke mig at vide om hvis man køber et tv i sverige (fks fyndbørsen) og gerne vil ha forsikring hvodan det fungere nogen der ved det
Det vil være en dum idé at begynde at købe forsikringer hos den svenske forhandler. En tillægsforsikring er altid stillet af butikken i samarbejde med et forsikringsselskab og det vil jo være svensk. Dvs. hvis du vil have noget ordnet på denne ekstra garanti, så skal TVet tilbage til Sverige.

Du kan købe tillægsforsikringer herhjemme også, uden at det behøver at gå gennem forhandleren. Eks. her:
http://www.usgdanmark.dk/

Det smarteste (og billigste) er dog at have en tillægsforsikring gennem din egen indboforsikring, som dækker elektronik.
Af tgad
#60246
Sig mig engang findes der ikke en svensk hifipriser.xx eller lign.

Jeg vil også købe mig et nyt tv som så mange andre og JA PRISEN er et vigtigt konkurenceparameter!

Jeg vil ikke gi´13kilo hvis jeg kan få det til 8 !!

Hvem ved noget om hvor det er billigst at handle/sammenligne priser udenlands. Sverige er jo et godt bud p.g.a. kursen :)

Tgad
Af Robo
#60270
har dog et andet spørgsmål også

ved eller har fået forstårelsen af at hvis mna fks købe et samsung i sverige så gælder den samme frabriks garanti og service dvs at hvis der sker noget med det ringer man bare til samsung danmark og så kommer de og fikser det, hvordan er det med andre tv fks philips og sony ???