Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#227926
Kære medpanelister

Jeg ejer et højt elsket LG55" 930v OLED fjernsyn som fra dag til dag pludseligt udviste fejl som vist på vedhæftede billeder. Jeg forhørte mig hos LG som på baggrund sendte sagen videre til LG Onsite service, som på baggrund af mit billedmateriale mente at fejlen skyldtes såkaldt "ødelagt coating" hvilket de mente var forårsaget af brugeren (også kaldet mig). "Ødelagt coating" er ikke er dækket af garantien. Hvis fejlen var en hot/stuck pixel ville garantien derimod dække. Jeg mente der var tale om en hot/stuck pixel og hvis ikke det var, ville jeg nu stadig mene at det ikke kunne være min fejl. Det troede han ikke på og beskyldte mig endnu engang for at have øvet vold på min egen ejendom, samt at det var mit problem at bevise at det havde jeg ikke. Negativ bevisførelse, den herlige reklamtionsrets trælse sygdom. Hvis jeg kunne det, ville de stadig ikke dække da det efter hans mening "ikke kunne ske grundet fabrikanten, men kun brugeren". Hvis jeg alligevel insisterede ville det koste 1100 i transport og 500 kr i undersøgelse at få afklaret. Det var jeg mildest talt ikke tilfreds med, hvilket jeg gjorde ham der ringede klart, med det resultat at han lukkede sagen uden min billigelse, bad mig tage det op med forhandleren (Elgiganten) og smed på.

Jeg ved ikke rigtigt hvor det efterlader mig, og mine fortsatte muligheder for reklamation. Men før jeg går videre vil jeg gerne lige høre jeres bud på om min diagnose af fejlen er helt i hampen. Tager gerne flere (evt. makro) billeder og bidrager med anden relevant info.

På forhånd tak for indspark.

Venligst
Juri
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (62.91 KiB) Vist 7227 gange
image.jpeg
image.jpeg (311.47 KiB) Vist 7227 gange
image.jpeg
image.jpeg (345.27 KiB) Vist 7227 gange
#227927
Krasilnikoff skrev: Jeg ejer et højt elsket LG55" 930v OLED fjernsyn som fra dag til dag pludseligt udviste fejl som vist på vedhæftede billeder. Jeg forhørte mig hos LG som på baggrund sendte sagen videre til LG Onsite service, som på baggrund af mit billedmateriale mente at fejlen skyldtes såkaldt "ødelagt coating" hvilket de mente var forårsaget af brugeren (også kaldet mig).
Det er da ikke noget du selv kan forårsage.Kontakt Elgiganten.
#227941
Tag fat i Elgiganten. Min onkel havde et LED tv som havde små sorte plamager for neden. I følge LG så var det helt normalt. Værkstedet ville heller ikke gøre noget ved det da LG siger at det er normalt. Men til sidst tog han TV'et på ryggen og afleverede det til Elgiganten. Panelet blev udskiftet på garantien og problemet løst. De der LG folk er bare nogen idioter.

Ifølge dine billeder så skal du da ikke betale. Medmindre at du kan føle et lille hul på skærmen når du mærker på den.
#227965
Krasilnikoff skrev:Fordelen ved at 'afregne direkte med LG' er at de henter og bringer, når det er TV i den størrelse. Jeg prøver LG først og går derefter til Elgiganten hvis de endnu engang prøver at undsige sig ansvar.

Tak for input.
Det er forhandleren som skal sørge for transport hvis du stadig har reklamationsret.
#228096
Tak for input!

Der er ingen tvivl om at "LG onsite service" var en mellemmand, men jeg var trods alt henvist til dem fra LGs side. Det var dem der mente jeg skulle betale på forhånd for undersøgelse af fejlen. Jeg gik direkte til LG fordi Elgiganten henviste mig til dem, da de "hentede" og "bragte" på adressen.

Nu har jeg henvendt mig til LG igen, med opdateret fotodokumentation (et par eksempler vedhæftet). Vil de ikke honorere mit krav må jeg gå til Elgiganten.
Vedhæftede filer
LGTV-PIXEL-7.jpg
LGTV-PIXEL-7.jpg (883.88 KiB) Vist 6752 gange
LGTV-PIXEL-4.jpg
LGTV-PIXEL-4.jpg (266.4 KiB) Vist 6752 gange
#228718
Langt om længe svar fra LG:

"Hej Juri.

Vurderingen ud fra tilsendte billeder er at det ligner en pixelfejl og at det vil blive dækket af garantien, dette er en vurdering vores produktspecialist har taget ud fra billeder.
Teknikerne vurdere (også ud fra billeder) at det er noget som er selvforskyldt.
Dette er vurderinger som er taget ud fra billeder, derfor er det ikke muligt for nogen part at sige om det ene eller det andet er korrekt, det kræver at der er en tekniker som kigger på problemet i egen person.
Dertil som det er blevet nævnt for dig førhen, såfremt at der ingen fejl er fundet, eller hvis fejlen skønnes at falde udenfor garanti (så som selvforvoldte skader eller uden for garanti perioden), kan der tilkomme en undersøgelses afgift.
Hvis du gerne vil have en tekniker til at kigge på det og konkludere hvori fejlen er så skal jeg bede om en bekraftigelse på ovenstående, for at jeg kan sætte en reperationssag igang.
Hvis du ikke acceptere betingelserne så kan vi ikke sende en tekniker ud (eller tage TV’et ind) til en undersøgelse og eventuel reperation.

Med vänlig hälsning / Med Vennlig Hilsen / Best regards,
Emil M."

Der kan man tale om direkte forbrugsforvirring på et højt plan. En selvforskyldt pixel-fejl. Den er vist ny?

Sagaen fortsætter.
#228736
Det de mener er.....Du har selv været bag om panelet og taget en lille lille mini mini nål og prikket hul på den ene pixel. Fandme godt ramt.

Ej spøg til side......hvis nu de mener at det er en selvforskyldt skade....så tag kontakt til din indbo forsikring. Jeg fik mine penge tilbage forleden fra forsikringselskabet grundet af at min søn smadrede mit tv. Det er jo selvforskyldt eller en skade udefra. Det blev fint dækket.