Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#150781
I går var jeg ved at hænge vores Sony EX500 40" på væggen med et Vogels ophæng. Jeg sætter de tre første skruer i uden problemer, men da jeg er ved at sætte den sidste i siger det knæk! Jeg tager beslaget af og ser til min forfærdelse at beslaget er forsvundet ind i tv'et. Ok tænker jeg så, så kan jeg i hvert fald ikke hænge det op, så må det stå på foden. Da jeg så får det ned på foden kan jeg høre at der er noget galt med lyden i den side hvor det er knækket. Det skratter hvis der er meget bas. Øv.

Jeg ringer i dag til Dustin hvor jeg har købt tv'et og de sender mig videre til Sony DK. De sender mig så videre til deres værksted som fortæller mig at hvis det er selvforskyldt koster det 500; kr. og at jeg selv skal sende det til dem.

Jeg ringer så tilbage til Dustin og hører om de mener at Sony kan dække. Det vil de ikke sige noget om og manden fra Dustin siger "hvis skruen bliver skruet bare en millimeter skævt knækker gevindet. Jeg fortæller ham derefter at jeg har skruet 3 andre skruer i uden problemer, men han fastholdte at jeg kunne have skruet den sidste i skævt.

Så spørgsmålet er så hvad gør jeg nu? :((
Af DavidHimself
#150783
Uha - det er en lidt speget sag... umiddelbart er de vel egentlig i deres gode ret til at "afvise" din klage som selvforskyldt da der er tale om en fysisk skade, MEN der er noget med at hvis det kan bevises at det er en fejl der er sket i forbindelse med, eksempelvis, samlingen på fabrikken så skal de dække - men da det er Sony selv der kontrollere det er det svært at få ret. :)
Kontakt evt. forbrugerrådet og hør hvad de anbefaler!
Af Jens525
#150790
En lidt speciel sag...
Dustin skal som udgangspunkt betale for fragten til værkstedet,, det er ikke dit ansvar at være i dialog med sony om noget som helst, hvis du gerne vil være fri.
Men hvis værkstedet mener det er en selvforskyldt fejl, er de jo i deres gode ret til at opkræve fragtprisen+gebyr fra dig.
Hvis dette bliver tilfældet ville jeg uden tvivl kontakte forbrugerrådet, eller måske gøre det før afsendelse til værkstedet.

Jeg vil mene at du står med en rimelig sag, da man må gå ud fra at et skruebeslag bag på et tv, er nogenlunde forankret inden i tv'et, da det jo samtidig skal holde til tv'ets vægt. Men dette kan jo være en vurderingssag.
Mærkede du at skruen var mere besværlig at skrue i, eller gled den ligeså let i som de andre skruer indtil det sagde knæk?
Af noxity
#150820
De første 6 måneder er det butikken som skal modbevise at der ikke var en fejl fra starten af.