6. jun 2011, 23:10
#140002
Inspireret af en anden tråd, opretter jeg en ny selvstændig tråd, da jeg synes at diskussionen er interessant.
Hvad mener folk om en begrænset returret for produkter der lugter af røg?
Er det rimeligt at en butik skal tage imod et produkt som i princippet er usalgsbart for en stor del af den potentielle kundegruppe?
Hvad mener folk om en begrænset reklamationsret for produkter der viser tegn på "røg-skader"?
->I det følgende mener jeg det er vigtigt at man skelner mellem reklamationsret (lovbestemt) og garanti (valgfri forbedring reklamationsretten)<-
Apple har i USA, så vidt jeg ved, indført regler der betyder at computeren der viser tegn på røgskade, ikke længere dækkes af garantien. Dette er dog af hensyn til de medarbejdere som reparerer computerne, og ikke skaderne.
Hvis du spørger enhver der arbejder med reparation af computer, så vil de kunne nikke genkendende til at specielt blæsere lider stor skade af den tjæreholdige røg. Det klistrer nemlig blæseren til, men en reduceret kølefunktion til følge. Mange bærbare har i forvejen nok at se til i forhold til varmen, så en bremset blæser vil ofte føre til overophedning og nedlukning. Røgen er altså direkte skyld i fejlen.
Kan man forlange at produkter skal kunne holde til denne belastning?
Jeg opfordrer til en sober diskussion
Hvad mener folk om en begrænset returret for produkter der lugter af røg?
Er det rimeligt at en butik skal tage imod et produkt som i princippet er usalgsbart for en stor del af den potentielle kundegruppe?
Hvad mener folk om en begrænset reklamationsret for produkter der viser tegn på "røg-skader"?
->I det følgende mener jeg det er vigtigt at man skelner mellem reklamationsret (lovbestemt) og garanti (valgfri forbedring reklamationsretten)<-
Apple har i USA, så vidt jeg ved, indført regler der betyder at computeren der viser tegn på røgskade, ikke længere dækkes af garantien. Dette er dog af hensyn til de medarbejdere som reparerer computerne, og ikke skaderne.
Hvis du spørger enhver der arbejder med reparation af computer, så vil de kunne nikke genkendende til at specielt blæsere lider stor skade af den tjæreholdige røg. Det klistrer nemlig blæseren til, men en reduceret kølefunktion til følge. Mange bærbare har i forvejen nok at se til i forhold til varmen, så en bremset blæser vil ofte føre til overophedning og nedlukning. Røgen er altså direkte skyld i fejlen.
Kan man forlange at produkter skal kunne holde til denne belastning?
Jeg opfordrer til en sober diskussion
Beoplay V1 (inkl. ATV) + Beolab 14.4
Beoplay A9
Beoplay A9