25. mar 2011, 18:14
#134356
Hej folkens
Jeg købte for knapt et år siden et 46HX700 fra SonyCenter Kolding, som jeg har været yderst tilfreds med! Super lækkert design og billede. Skærmen er dog lidt "tyk" men ikke noget som generer mig sådan som den står nu.
Jeg har dog fået mig en grim pixelfejl på skærmen. Pixelfejlen ligger i Sony's såkaldte "B"-zone, og i sig selv, generer den mig heller ikke. Problemet er istedet at samme række af pixels på skærmen, bliver "påvirket" af denne pixelfejl, hvilket medfører en lang mørk vandret streg på skærmen, som er synlig ved de fleste nuancer.
Jeg kontaktede SonyCenter for at høre hvordan jeg var stillet, og de sagde at at tv'et skulle sendes ind til rep. Da jeg spurgte yderligere ind til hvad jeg kunne forvente af en sådan reparation, så blev jeg oplyst at sådanne fejl MEGET sjældent blev repareret og skærmen derfor ofte bare bliver ombyttet. Men da min HX700 ikke er på lager mere eller bliver produceret, så kunne jeg nok forvente en kreditering.
Det synes jeg umiddelbart lyder fedt, men så er det jeg er begyndt at bekymre mig en smule. Jeg tænker nemlig at jeg så vil få et tilgodebevis til SonyCenter, men da jeg ikke kunne finde på at bytte min HX700 med en 2010 model, og heller ikke er tilfreds med 2011 udvalget i denne prisklasse, så vil jeg egentlig helst have mine penge retur.
Jeg har i stedet set mig varm på en Samsung D7005 som kunne blive en glimrende erstatning. Men det kræver jo at jeg får mine penge udbetalt fra Sony. Men hvordan er jeg stillet som forbruger i sådan en situation? Kan jeg ikke kræve mine penge retur? Jeg mener, de kan jo hverken reparere eller ombytte skærmen, og hvis de heller ikke kan tilbyde mig et tilsvarende tilfredsstillende produkt til samme pris, så efterlader det jo kun én løsning - pengene retur?
Har i erfaringer med SonyCenter angående sådanne sager? Og hvad vil i råde mig til at gøre? Ville i anbefale mig at overveje en Sony 2011-model? Eller skal jeg forsøge at kæmpe mig til en sådan Samsung D7005??
På forhånd tak for svar og meninger..
Jeg købte for knapt et år siden et 46HX700 fra SonyCenter Kolding, som jeg har været yderst tilfreds med! Super lækkert design og billede. Skærmen er dog lidt "tyk" men ikke noget som generer mig sådan som den står nu.
Jeg har dog fået mig en grim pixelfejl på skærmen. Pixelfejlen ligger i Sony's såkaldte "B"-zone, og i sig selv, generer den mig heller ikke. Problemet er istedet at samme række af pixels på skærmen, bliver "påvirket" af denne pixelfejl, hvilket medfører en lang mørk vandret streg på skærmen, som er synlig ved de fleste nuancer.
Jeg kontaktede SonyCenter for at høre hvordan jeg var stillet, og de sagde at at tv'et skulle sendes ind til rep. Da jeg spurgte yderligere ind til hvad jeg kunne forvente af en sådan reparation, så blev jeg oplyst at sådanne fejl MEGET sjældent blev repareret og skærmen derfor ofte bare bliver ombyttet. Men da min HX700 ikke er på lager mere eller bliver produceret, så kunne jeg nok forvente en kreditering.
Det synes jeg umiddelbart lyder fedt, men så er det jeg er begyndt at bekymre mig en smule. Jeg tænker nemlig at jeg så vil få et tilgodebevis til SonyCenter, men da jeg ikke kunne finde på at bytte min HX700 med en 2010 model, og heller ikke er tilfreds med 2011 udvalget i denne prisklasse, så vil jeg egentlig helst have mine penge retur.
Jeg har i stedet set mig varm på en Samsung D7005 som kunne blive en glimrende erstatning. Men det kræver jo at jeg får mine penge udbetalt fra Sony. Men hvordan er jeg stillet som forbruger i sådan en situation? Kan jeg ikke kræve mine penge retur? Jeg mener, de kan jo hverken reparere eller ombytte skærmen, og hvis de heller ikke kan tilbyde mig et tilsvarende tilfredsstillende produkt til samme pris, så efterlader det jo kun én løsning - pengene retur?
Har i erfaringer med SonyCenter angående sådanne sager? Og hvad vil i råde mig til at gøre? Ville i anbefale mig at overveje en Sony 2011-model? Eller skal jeg forsøge at kæmpe mig til en sådan Samsung D7005??
På forhånd tak for svar og meninger..