24. jul 2009, 21:55
#68512
Købte i Maj 2008 NAD’s topmodel A2 med indbygget 160GB harddiskoptager. Med beslag, højtaler osv., beløb denne investering sig til omegnen af 20.000kr. Da vi kun havde husantenne, hvilket vi stadig har, og aldrig har haft planer om at lave om på, var det et uomtvisteligt krav, at fjernsynet skulle være fremtidssikret på den front. Vi bliver forsikret om at dette selvfølgelig er tilfældet.
Vi var superglade for fjernsynet og især harddiskoptageren bliver brugt flittigt. Varmer mig ekstra godt, ved tanken om min fantastiske investering, da hele kampagnen vedrørende det nye tv-signal går i gang. Den vedrører jo ikke vores skærm. Glæden holder indtil for et par dage siden, hvor jeg ved en tilfældighed, falder over forskellige debatemner vedrørende mpeg2/mpeg4-problematikken. Af ren nysgerrighed gransker jeg papirerne på mit NAD A2, og til min store skuffelse kan jeg se at det kun er udstyret med en mpeg2-dekoder.
Hvad betyder det så?
31. Oktober 2009 ryger mit elskede DR Update.
2012 mister jeg så resten af public service kanalerne, dvs. DR, DR2 og TV2
Altså har jeg ikke noget dansk fjernsyn tilbage i 2012, SIKKE en fremtidssikring!
Ærgelsen bliver ikke mindre, da jeg finder ud af, at alt dette er vedtaget i sommeren 2007, dvs. et helt år før jeg køber mit tv. En sådan viden burde en specialforretning som Hifiklubben vel ligge inde med?
Løsninger?
Ekstern digital tuner der kan afkode mpeg4? Nej tak, det fylder, skal bruge en ekstra fjernbetjening og desuden udelukker det brugen af den indbyggede harddiskoptager.
Yousee, stofa, canal digital, parabol? Nej tak, igen er muligheden en ekstern boks som har indflydelse på harddiskoptageren, ellers kræver det en større sum penge til nedgravning af kabler.
Med alt den nyfundne viden, opsøger jeg den pågældende sælger, for at afkræve en forklaring og for at finde en løsning. Da jeg er færdig med at forelægge min sag, begynder guldkornene ellers at vælte ud af sælger: “Det var da ærgerligt”, “Det har vi ikke haft nogen viden om, desuden har vi ikke ressourcer til at undersøge den slags”, “Få jer en ekstern digital tuner, i kan lige så godt vænne jer til det”, “Det kan jeg desværre ikke hjælpe jer med” osv..
Er det normal adfærd overfor en kunde der føler sig godt og grundigt snydt?
Er min vrede og irritation begrundet?
Ved godt at det altid være ord mod ord, og vælger derfor heller ikke at hænge den pågældende sælger ud, da der ikke vil komme noget konstruktivt ud af det. Har bare brug for at få andres mening om denne sag.
På forhånd tak!
Lars
Vi var superglade for fjernsynet og især harddiskoptageren bliver brugt flittigt. Varmer mig ekstra godt, ved tanken om min fantastiske investering, da hele kampagnen vedrørende det nye tv-signal går i gang. Den vedrører jo ikke vores skærm. Glæden holder indtil for et par dage siden, hvor jeg ved en tilfældighed, falder over forskellige debatemner vedrørende mpeg2/mpeg4-problematikken. Af ren nysgerrighed gransker jeg papirerne på mit NAD A2, og til min store skuffelse kan jeg se at det kun er udstyret med en mpeg2-dekoder.
Hvad betyder det så?
31. Oktober 2009 ryger mit elskede DR Update.
2012 mister jeg så resten af public service kanalerne, dvs. DR, DR2 og TV2
Altså har jeg ikke noget dansk fjernsyn tilbage i 2012, SIKKE en fremtidssikring!
Ærgelsen bliver ikke mindre, da jeg finder ud af, at alt dette er vedtaget i sommeren 2007, dvs. et helt år før jeg køber mit tv. En sådan viden burde en specialforretning som Hifiklubben vel ligge inde med?
Løsninger?
Ekstern digital tuner der kan afkode mpeg4? Nej tak, det fylder, skal bruge en ekstra fjernbetjening og desuden udelukker det brugen af den indbyggede harddiskoptager.
Yousee, stofa, canal digital, parabol? Nej tak, igen er muligheden en ekstern boks som har indflydelse på harddiskoptageren, ellers kræver det en større sum penge til nedgravning af kabler.
Med alt den nyfundne viden, opsøger jeg den pågældende sælger, for at afkræve en forklaring og for at finde en løsning. Da jeg er færdig med at forelægge min sag, begynder guldkornene ellers at vælte ud af sælger: “Det var da ærgerligt”, “Det har vi ikke haft nogen viden om, desuden har vi ikke ressourcer til at undersøge den slags”, “Få jer en ekstern digital tuner, i kan lige så godt vænne jer til det”, “Det kan jeg desværre ikke hjælpe jer med” osv..
Er det normal adfærd overfor en kunde der føler sig godt og grundigt snydt?
Er min vrede og irritation begrundet?
Ved godt at det altid være ord mod ord, og vælger derfor heller ikke at hænge den pågældende sælger ud, da der ikke vil komme noget konstruktivt ud af det. Har bare brug for at få andres mening om denne sag.
På forhånd tak!
Lars