Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Eglin
#68067
Hej,

I torsdags bestilte jeg mit nye tv, et Sony W5500 og havde det allerede fredag. Da jeg åbner det er foden helt ødelagt, men fjernsynet kan stadig godt sættes på, så tænker, at det kan jeg godt leve med, da jeg så har fået tændt fjernsynet opdager jeg en bule i rammen. Det betyder godt nok ikke det store, men det er et helt nyt tv og så synes jeg også det skal være i orden. Så mit spørgsmål er: Må forhandleren sende et helt nyt tv til reparation eller skal jeg have et nyt?

Mvh Henrik
Brugeravatar
Af truehorses
#68071
NYT:::::
Af JLA_DK
#68072
Forhandleren må gerne reparere dit tv. Men derfor kan det godt være du får et nyt, men der er forhandleren der vurderer om det kan betale sig at reparere det.

Men selvom fjernsynet godt virker og kan sættes på foden så skal du da helt klart sige at du vil have det ordnet. Et nyt fjernsyn skal være i orden!


EDIT:
Jeg var vist or langsom...
Men hvorfor er det lige at tv'et ikke må repareres? Evt. fordi det var beskadiget ved levering?
Af Eglin
#68078
Kan jeg så ikke bare fortryde købet hvis jeg hellere vil have et nyt? altså så bare bestille et andet sted?
Af hest
#68084
Jo hvis ikke forhandleren vil bytte straks, så fortryd købet og brug pengene et andet sted. Så er han selv ude om det.
Brugeravatar
Af truehorses
#68091
Hold fast i at du vil have et nyt tv - da det var skadet ved levering

Alternativt brug returretten som jo er bedst hvis den er købt på nettet