Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kagemand
#4871
Jeg kunne godt tænke mig en ny skærm, fladskærm denne gang. Jeg har kigget og kigget, og fundet ud af at Philips' 200W6CS/00 lige må være skærmen til mig.
Har læst det her review, som var det der fik mig til at beslutte mig: www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=774
Samtidig er den jo heller ikke så dyr.


Jeg spiller ikke, så for mig ville mit nuværende 9200SE grafikkort være fint nok. Men for det første kan det ikke vise den optimale opløsning (1680 x 1050). For det andet har jeg kun VGA-udgang på det og når der nu er DVI på Philips'en, kan man jo lige så godt bruge det. Og for det tredje kunne jeg godt tænke mig at bruge min nuværende Samsung 997DF CRT-skærm som sekundær skærm.
Det må jo så resultere i at jeg skal have et nyt grafikkort! Det behøver ikke være ret kraftigt (som sagt spiller jeg ikke), der skal være en DVI og en VGA-udgang og der skal være mulighed for at køre ved 1680 x 1050 via DVI. (Og når ja, 1280 x 1024 på min Samsung skærm via VGA).

Jeg har derfor fundet det her lille fine kort:
www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=142111
Det eneste jeg er i tvivl om, er hvordan jeg kan se om grafikkortet, kan køre lige netop ved 1680 x 1050 pixels?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#4872
Alle grafikkort burde kunne fremvise pågældened opløsning, men den bliver først tilgængelig når du får en skærm der understøtter den. Derfor kan du heller ikke se opløsningen i skærmindstillingerne på dit nuværende grafikkort.

Jeg synes det er et ganske glimrende valg du har fundet. Passiv køling er et must når man ikke ønsker 3D ydelse.
Af kagemand
#4873
Okay, mange tak for hjælpen.
Så må jeg jo bare lige vente til der kommer lidt penge på kontoen. :)
Af kagemand
#4875
Jeg har lige opdaget at det review jeg har læst er om /00-modellen, mens jeg har kigget på prisen fra /05-modellen.
Hvad er den helt store forskel (noget med at 00 bruger S-IPS, mens 05 bare bruger IPS? - hvilken betydning vil det få for mig - hvilke ændringer i forhold til det review jeg har læst her på siden).
Er det det mere værd at købe den 1000 kr. dyrere 00 model? Ønsker ikke at bruge alt for mange penge.