Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KasperP1
#352820
Hejsa :)
Har nogen af jer erfaringer med fx AUDIOQUEST POWERQUEST eller strømskinner fra SUPRA?
Har nogen oplevet forbedringer i billede eller lyd ved at tilsluttet tv’et til et strømfilter.

Ved det nok er et ømtåleligt emne så jeg er kun interesseret i at høre fra folk med Ege rolige erfaringer.
Af JLPFLD
#352821
Ømtåleligt enme? Latterlig er vist mere betegnende. Du får lige så meget/lidt for dine penge hvis du investere i et sæt ultra-dæmpende fødder til dit TV og ALDRIG montere den på vægen, altså trinstøj og vibrationer fra gulvet og op gennem vægen. Ironi forkommer.

Har jeg ejet et strømfilter? Aldrig. Har jeg siddet og lyttet til musik hvor der har været spændt sådan en foran? Yes. Har jeg svært ved at lade være med at smile når udgiften skal forsvares? Yes, i den grad!
Brugeravatar
Af hans123
#352826
Strømfilter har en effekt på gammelt analogt grej som var dårligt bygget

På nyere grej spilder du dine penge

Diskutioner kan blive lange. Dem der har køb tror på det.

I dag er tv stort set 100% digitalt styret og her er det hele spild af penge
Brugeravatar
Af KimKaos
#352828
I gamle dage da jeg opsatte servere var det mersalg at kunne fylde godt i lommerne når vi kunne sælge alle former for dingenoter der kunne love vores kunder knivskrape sinuskurver - nogle ok og nødvendige som f.eks. UPS men for det meste var det snake oil som vi tog os godt betalt for - nu er om dage er det kort og godt spild at penge med mindre du arbejder med ultra sensitivt laboratorieudstyr under specielle forhold

Hvis du bor uden for Danmark kan en form for overspændingsbeskyttelse måske give mening - men det danske elnet er meget stabilt og det er meget, meget sjældent der opstår overspændinger på nettet.

Der er altid risiko for lynnedslag, men risikoen for at elektronik dør ved at et lyn slår ned i elnettet er uhyre lille. Hvis elektronik dør ifm. tordenvejr, så er det langt mere sandsynligt, at det er den elektromagnetiske impuls, der opstår omkring nedslagsstedet der inducerer spændinger i elektronikken, og det er elektronikkens svageste steder, der bliver beskadiget.

Lynnedslag i højspændingsmaster påvirker ikke elektronik, da masterne er jordet. Det er kun i luftbårne lavspændingsmaster, at der kan være problemer. Og det er meget få steder, der stadig findes disse installationer i Danmark.

Hvis elektronikken alligevel dør af en eller anden grund, så dækker forsikringen.

I øvrigt: HVIS man vil kaste sig ud i at sikre sin bolig med overspændingsbeskyttelse, så skal al udstyr forbindes via sådanne afbrydere. Alt hvad der er forbundet til PCen kan jo lede evt. overspænding såsom lyn (i det usandsynlige tilfælde, at det sker). Dvs. netværksudstyr (kablet), skærme, printere, og andet der er tilsluttet skal alle sammen på disse afbrydere.

Men igen snake oil og spild af penge langt henad vejen


https://ing.dk/artikel/lyn-og-stroemeks ... tledninger
Af jkn789
#352834
Jeg bruger en SUPRA strømskinne, fordi der er dårlig strøm i den stikkontakt hvor alt mit grej er tilsluttet, den hjalp på skrat og støj. Men om den hjælper til bedre lyd, kan jeg ikke sige, men den kan rette op på dårlig strøm forbindelse i mit tilfælde.
Af Dusty
#352852
Jeg kører med en Torus power conditioner. Den havde / har en mærkbar positiv forskel i mit set-up. Om det så er alle pengene værd er en helt anden sag. Men værdi for pengene i ordentlig highend hi-fi verdenen er jo allerede ikke til stede. Og husk de fleste af dem der ikke har gidet prøve det på eget anlæg er også fordi anlægget ikke er “godt nok” til en start, de ikke gider gøre deres egne IRL erfaringer eller de slet ikke har råd eller vil bruge pengene på det. Så gør dine egne erfaringer og smid det til højre/tilbage hvis det ikke gør en forskel i dit set-up.
Af Axlon
#352853
Efter jeg monterede et "supreme high noise blocking filter pro extreme+" på mit Panasonic PX70 skærm, blev billedet så knivskarpt at jeg ikke mere behøver mine briller når jeg ser TV, og farvedybden er samtidig blevet så meget forbedret, at jeg kan se 3D uden 3D briller.

Grunden til jeg købte støjfilteret, var fordi jeg ikke havde nogle problemmer med TV'et, og samtidig havde jeg for mange penge, og så fandt jeg dette fantastiske støjfilter på Aliexpress til 2000kr.