Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Holl
#217465
Hej.

Jeg har den seneste uge oplevet næsten konstant flimmer på min nye Philips fladskærm. Det gør det næsten umuligt at se fjernsyn. Jeg har været i kontakt med Stofa, som ikke kan finde fejl. Derefter testede jeg det på en anden fladskærm, hvor der ikke var nogen problemer. Er det her et problem, der kan justeres ved hjælp af nogle indstillinger på TV'et, eller bliver jeg nødt til at smide det til reperation? Modellen er 47PFS7109
#217466
Har du prøvet med andre kilder på tv'et? Altså en computer, apple TV, DVD eller lignende over HDMI?

Det udelukker i hvert fald skærmen.

Hvis det kun er på TV-signalet, så køb eventuelt et Stofa / Yousee godkendt 4G-skærmet kabel. Måske tuneren i det nye fjernsyn er mere følsom for LTE-frekvensbåndet. Det er i hvert fald et forsøg værd...
Af Holl
#217473
Det er ikke sikkert, at man direkte kan kalde det flimmer, men det er en form for udfald på skærmen. Der er ingen problemer når computeren er tilsluttet via HDMI, eller når playstationen kører. Stikket jeg bruger er købt i Silvan, og skulle gerne være Yousee/Stofa godkendt..
Af Holl
#217508
Jeg har været i kontakt med Philips, som bedte mig kontakte Stofa, for at få forstærket mit signal, da den åbenbart lå lavt (70-80 stykker). Er der nogle, som kan bekræfte, at det i virkeligheden er så lavt, at det kan have indflydelse på billedet, eller skal jeg have fat i Philips igen? Jeg har dog bestilt en tekniker fra Stofa, som skal ud og kigge på tingene.
Af ByteMe
#217533
Har du tjekket dine antennekabler og stik? Måske det nye TV er lidt mere følsomt end det du havde før og hvis dine kabler eller stik er utætte, så mister du en stor del af signalet. Jeg har selv oplevet at udskiftningen af ganske få meter antennekabel og de rigtige stik gjorde en stor forskel for signalstyrken og billedkvaliteten.
#217534
Holl skrev:Det er styrken der ligger lavt :-) Kvaiteten er som regel på 100, men med nogle pludselige fald til omkring 30.
De pludselige fald til 30 vil nok give udfald på signalet, som du vil se som pixelering.