Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bitman
#11437
Problem:

1. Har købt en Philips 42FP9831D (er egentligt ikke et problem)
2. Har bygget hus hvor der er udtag midt på væggen til fladskærm - fra udtaget midt på væggen er der ført et tomrør ned til et udtag på gulvet - således at jeg kan få signal fra mediacenter/blue-ray stående langs gulvet op til skærmen med skjult ledning.

Selve problemet: Det er umuligt at føre et HDMI kabel gennem et standard tomrør - så spørgsmålet er- Findes der HDMI kabler hvor selve stikket kan tages af og sættes på igen?
Af xenon
#11439
for 3-4 måneder siden var der en del snak om nye HDMI kabler der kunne sende tv signal trådløst.... jeg ved ikke om det er på markedet i danmark endnu men det ville da være et stært alternativ

og til selve spørgsmålet - det tror jeg ikke :/
Af lapje
#11457
Jeg står også for at skulle flytte i nybygget hus. Elarbejdet er ikke udført endnu, og jeg har derfor tænkt på om det er muligt at føre et HDMI kabel i væggen fra pc'ens placering, til tv'ets placering. Og gerne med HDMI hun-stik monteret i væggen. Er der nogen der kan svare på om dette er muligt?

Udviklingen går jo mere og mere imod HTPC / Set-top box, som den primære signalkilde til tv'et, så et alm. coax stik i væggen er ikke altid tilstrækkeligt.