Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#38071
ja overskriften siger vel det hele. Jeg ved godt der er mange tråde om emnet, men jeg føler mig alligevel noget lost. Jeg aner slet ikke hvilke kabler jeg kan bruge til at koble min bærbare sammen med mit nye Panasonic TX-37LZD80. På min bærbare er der er et S-videostik(kompatibelt med 4-ben S-videokabel) og et VGA stik. På fjernsynet er der pc-stik, hdmi stik, audio in- og out og digital audio out.

håber nogen kan hjælpe, gerne med links til kabler jeg kan købe.
Af gke
#38077
S-video er klart ringere format til videogengivelse, end VGA. Når du nævner "pc-stik" i tv'et, formoder jeg det også er VGA.

Jeg vil anbefale du bruger denne, hvis ikke din pc har hdmi udgang.
Det gør jeg og billedet er forrygende!

Jeg har dog ingen links, da mit kabel kom med laptoppen.. men prøv de gængse comp.forretninger på nettet.
evt av-cables.dk
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#38105
Ja, hold dig for alt i verden fra S-VHS. Denne standard må betegnes som forældet til HD kompatible TV. VGA er helt klart det du skal satse på ellers bliver opløsningen for lav (S-VHS skyder kun 800x600 pixels afsted).
Af dallas
#38295
tak for svarene. nu har jeg både fået mig et vga kabel og et lydkabel, men jeg får ikke noget billede frem på min skærm. er der noget jeg skal ændre i på computeren for at fortælle den at nu skal billedet være på mit tv? jeg har vista business
Af dallas
#38299
nå, efter lige at have rodet med det et par minutter fandt jeg ud af det. dog er der en voldsomt irriterende summende lyd fra fjernsynet når jeg skruer højt op for lyden. skyldes det kvaliteten af det lydksbel jeg har købt er skod? eller er det bare sån det er når man kobler tv og com sammen? købte det i thansen for 49 kr.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#38346
Ja, det er støj der fanges i kablet fra PC til TV. Det kan dog også være selve lydkortet der er af tvivlsom kvalitet, men kablet er det du bør fokusere på i første omgang.