Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#356668
Hej,

Jeg har efterhånden nogle stykker af den gamle Chromecast 3 og overvejede faktisk Ultra til TV'et i stuen p.gr.a. 4K.

Nu læser jeg at det i dag hedder: Chromecast med Google TV og jeg læser rigtig mange steder, at det på nogle punkter er en tilbagegang. Men det er relativ gamle indlæg jeg læser og har derfor behov for lidt indspark fra 2024 :)

Jeg har stadig kun behov for at caste fra min iPhone e. lign. Så én gang for alle i 2024 efter Chromecast med Google TV har været på markedet i nogle år:

Kan man eller kan man ikke caste på "gammeldaws" vis til Chromecast med Google TV, uden at installerede apps åbnes og det tæller som en enhed? Kan man anvende den som en simpel Chromecast??

På forhånd tak for input.
#356973
Blot for at lukke denne her - så andre får min oplevelse:

Jeg købte et Google TV 4K og må sige at det nok ender med at blive skiftet ud med et Apple TV. Hvis jeg kan undgå at streame noget fra min iPhone så tror jeg den er ok, men når jeg streamer fra iPhone er der nogle gange ingen lyd og når jeg vender tilbage og anvender en app direkte på Google TV, vil den ikke loade filmen. Den står bare og "snurrer" og ofte ingen lyd.

Hver gang kræver en streaming fra min iPhone at jeg laver en Genstart af Google TV

Generelt forsvinder noget lyd efter normalt brug med apps på selve Google TV, forstået således, at lyden på f.eks. preview inde i selve Netflix forsvinder. Jeg har lagt mærke til, at kliklyden (systemlyde) når scoller gennem apps på selve "skrivebordet" er væk osv. Der sker noget og tid når man bruger den.

Har Google TV en meget lille hukommelse eller sådan noget? Det er godtnok noget skod ...
#357013
Rasmus Larsen skrev: 19. feb 2024, 08:06 Hej Ib. Jeg fik læst dit indlæg tidligere, men ikke svaret. Nu bruger jeg ikke rigtig cast-systemerne længere, da jeg foretrækker apps med fuld brugerfladen, men ift. spørgsmål om "gammeldaws" Chromecast til et Google TV, virker det så ikke som ønsket, hvis du undlader at logge ind i appen på Google TV?
Det har jeg ikke prøvet og kommer heller ikke til at logge ud for at streame fra iPhone. Det kan ikke være rigtigt man skal gøre det.

Jeg ender nok med et Apple TV !:(