Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#355649
Hej.

Jeg har fornyligt købt et TLC 845 og jeg er egentligt fint tilfreds. Der er dog en ting som irritere mig voldsomt!

Tidligere havde jeg et Sony XF9005. Det kunne jeg både slukke og tænde med fjernbetjening til Apple TV. Nu kan jeg kun slukke, det er simpelthen ikke muligt at tænde fjernsynet. Apple TV tænder, men skærmen forbliver sort.

Jeg er ikke meget for at skulle have to betjeninger liggende, så håber det kan løses? :)

Det er Apple TV 4. generation fra omkring 2019…
#355652
Hej Søren.

Det skyldes, at HDMI CEC, hvilket er systemet til at kommunikere mellem enheder over HDMI-forbindelsen, ikke er aktiveret som udgangspunkt i TCL C845. Vi omtalte det kort i vores anmeldelse af C845: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1688025676

Du kan aktivere på TCL C845 her:
"Settings -> Channels & Inputs -> Inputs -> External Devices Control -> Activate HDMI Control"

HDMI eARC kræver i øvrigt også, at man aktiverer CEC på TCL C845.
#355752
Hej. Håber det er ok at spørge i denne tråd.

Jeg har købt samme TV og har en Samsung Soundbar tilsluttet også.

Jeg er dog i tvivl om det giver mening at bruge mit apple TV 4K eller bruge tv’et egne apps uden at tabe på billede siden, når apple TV ikke går over 60hz

Måske en af jer kan gøre mig lidt klogere på dette, og måske bedste måde at tilslutte både soundbar og apple TV.
#355769
Due78: Jeg synes du skal holde fast i Apple TV 4K. Samsungs indbyggede apps leverer heller ikke indhold i højere end 60fps. Faktisk findes indhold i HFR (High Frame Rate) slet ikke rigtig tilgængeligt på nuværende tidspunkt.

Så godt som alle film og serier er i 24fps, dansk og europæisk indhold i 25fps eller 50fps og amerikanske tv-programmer i 30fps eller 60fps.

Hvis Apple TV 4K skal tilsluttes først til din Samsung soundbar, så skal denne understøtte passthrough af 4K, HDR10 og Dolby Vision. Det kommer an på modellen. Normalvis anbefaler vi at tilslutte direkte til TV'et og så bruge HDMI eARC. Se eventuelt denne guide: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1533287054