Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af coffee
#353131
Jeg har været inde ændre mine úndertekster i størrelse og farve på min Apple tv boks. Det fungere fint på min HBO app men ikke på min Netflix app. Hvorfor gør det mon ikke det?
Af coffee
#353139
Ok. Så giver det jo mere mening.
Af lunddal
#353164
coffee skrev: 13. aug 2023, 20:10 Ok. Så giver det jo mere mening.
Når du er inde og vælge skrift, farve m.m. på dit AppleTV, er der under hver del en indstilling, der hedder "Video tilsidesætter format"

Sæt det til Fra, og Netflix vil bruge de indstillinger, du laver.
Af kabri
#353195
Video tilsidesætter format... er det ikke en lidt forvirrende oversættelse af apple? Måske derfor så mange ikke kan lure det.
Af lunddal
#353198
Der menes, om den video, du afspiller kan tilsidesætte det format, du er ved at indstille, eller ej.
Af coffee
#353201
lunddal skrev: 15. aug 2023, 06:21
coffee skrev: 13. aug 2023, 20:10 Ok. Så giver det jo mere mening.
Når du er inde og vælge skrift, farve m.m. på dit AppleTV, er der under hver del en indstilling, der hedder "Video tilsidesætter format"

Sæt det til Fra, og Netflix vil bruge de indstillinger, du laver.
Det kan jeg ikke lige finde i Apple indstillinger.
Af lunddal
#353209
Du har været inde og lave dit eget format, ikke? For ellers er der kun et par standardformater, at vælge mellem.

Så når du er inde i "Undertekster og billedtekster", vælger du Format > Rediger formater > Navnet på dit format

Under de forskellige settings derinde, er der i hver nederst en indstilling kaldet "Video tilsidesætter format"