Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#352574
Jeg har et Apple TV 4k (2017 model) og der er næsten aldrig problemer når vi prøver at caste tv2 play fra en iphone 12 mini, ofte bliver vi nød til at lukke alle andre programmer og helst skal apple tv være i sleep og så man "tænder" det ved at caste.

Apple TV er forbundet med 1Gbit kabel lan kabel og iphone har ca 2 meter til nærmeste wifi 6 AP fra Waoo

Mirror er elendig kvalitet og ideen var lidt at vi ville kunne sidde og kigge billeder/video fra mobilen på vores TV, så det må gerne stå knivskarpt

Så er der en chance for at disse ting er blevet bedre eller fungere disse features bare ikke særligt godt?
#352576
Umiddelbart vil jeg tro, at nej, det bliver ikke nødvendigvis bedre med en nyere udgave. Men nogle ting undrer mig: hvorfor kalder du det “casting”? Apple TV understøtter ikke Google Chromecast. Hvis du caster er det direkte til tv’et og udenom Apple TV, så der skal du se andet steds for at løse problemet. Måske bruger du AirPlay og forbytter udtrykkene. Derefter, hvorfor bruger du AirPlay og Mirroring til TV2 Play i stedet for at bruge appen direkte på Apple TV?
#352579
Det er Airplay og vi bruger det når jeg har besøg af folk der har den app, jeg har ikke selv tv2 play abbonoment

Mirror vil blive til at vise billeder/video, men der viser den som sagt meget lav bitrate, måske fordi den sender over bluetooth i stedet for wifi fra mobillen?
#352581
Når I sender billeder og video fra iPhone over på Apple TV, så brug normal AirPlay i stedet for skærmspejling. Så får I god kvalitet.

Når foto appen er åben og I har valgt et foto, så klik på share-ikonet (boksen med pil op til venstre) og rul ned til AirPlay. Nu kommer billedet op på Apple TV og I kan skifte ved bare at rulle imellem billeder/videoer på iPhone.