Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#358194
Den har været der i nogle dage, og hoppede fra starten til toppen af søgeresultaterne, når man søger "vpn" :p
#358203
Rasmus Larsen skrev: 14. apr 2024, 09:58 Apple åbner sin app-butik for emulatorer til retrospil

Der skulle ikke gå lang tid fra, at Apple åbnede for emulator-apps til retrospil, før de første kom. Desværre virker de to første kun til iPhone, iPad og Mac (og Vision Pro). Den ene er en Gameboy Advance-emulator (iGBA), så det giver mening, at den skal vises lodret. Den anden (Emu64 XL) kender jeg ikke lige.

EDIT: iGBA er fjernet igen. Angiveligt fordi det var en uautoriseret kopi af en anden app: https://www.macrumors.com
Så er der spil-emulatorer i Apple App Store, og Nintendos retrospil virker også på Apple TV 4K og TV-skærme via AirPlay. Flatpanels' første kig:

Første kig: Nintendo retro-spil på Apple TV 4K og TV via AirPlay

Desværre er vejen dertil lidt sværere i Europa pga. fejden mellem Apple og Margrethe Vestager.
#358225
Er der andre der har problemer med at spole i deres film inde på Itunes? Hvis jeg trykker på den fysiske knap til højre på Apple tv 2 gen og holder den inde, står der bare at der er opstået et problem med læsning af indhold og skærmen fryser. Så det kan man ikke, hvis jeg bruger touch scroll eller den del hvor man hurtigt kan spole frem og tilbage har ikke virket ordentligt i lang tid. Den kan kun spole frem og tilbage ved at trykke en enkelt gang og hvor den så hopper 10 sek frem eller tilbage i filmen.

Det virker som om at jo flere film man køber jo værre bliver det inde på Itunes, da man jo ikke kan downloade dem ligesom på en computer. Er oppe på 90 film nu, men har ikke lyst til at købe flere hvis produktet ikke virker ordentligt.

Spole funktionen virker i alle andre apps som DR.dk, Amazon prime o.s.v så det er kun inde i Itunes at den ikke virker.
#358230
brea-ker skrev: 20. apr 2024, 06:44 Er der andre der har problemer med at spole i deres film inde på Itunes? Hvis jeg trykker på den fysiske knap til højre på Apple tv 2 gen og holder den inde, står der bare at der er opstået et problem med læsning af indhold og skærmen fryser. Så det kan man ikke, hvis jeg bruger touch scroll eller den del hvor man hurtigt kan spole frem og tilbage har ikke virket ordentligt i lang tid. Den kan kun spole frem og tilbage ved at trykke en enkelt gang og hvor den så hopper 10 sek frem eller tilbage i filmen.

Det virker som om at jo flere film man køber jo værre bliver det inde på Itunes, da man jo ikke kan downloade dem ligesom på en computer. Er oppe på 90 film nu, men har ikke lyst til at købe flere hvis produktet ikke virker ordentligt.

Spole funktionen virker i alle andre apps som DR.dk, Amazon prime o.s.v så det er kun inde i Itunes at den ikke virker.
Jeg har ikke nogen problemer med at spole. Det har ikke noget at gøre i forhold til antallet af film. Jeg har 1000+ film. Ellers ved jeg ikke hvad det er.
#358232
Jeg synes også det virker mærkeligt, var igennem hele baduljen for 1-2 mdr siden med at fabriksindstille mit apple tv da alle mine film var gemt væk og ikke til at finde i mit bibliotek. Det skete så igen forleden kunne ikke tilgå nogen film der var bare sort skærm men det krævede bare en hurtigt genstart under system indstillinger så var problemet løst. Men lige det med at spole i sine film har det ikke hjulpet på, men godt at høre at man godt kan have mange film uden at det påvirker spole frem og tilbage knap funktionerne.

Flemming du oplever heller ikke noget lag eller lignende når du navigere rundt i dine film? eller kører det hele bare flydende?

Jeg vil lige prøve at kontakte apple support igen så, ellers tak for hjælpen.
#358235
brea-ker skrev: 20. apr 2024, 13:57 Jeg synes også det virker mærkeligt, var igennem hele baduljen for 1-2 mdr siden med at fabriksindstille mit apple tv da alle mine film var gemt væk og ikke til at finde i mit bibliotek. Det skete så igen forleden kunne ikke tilgå nogen film der var bare sort skærm men det krævede bare en hurtigt genstart under system indstillinger så var problemet løst. Men lige det med at spole i sine film har det ikke hjulpet på, men godt at høre at man godt kan have mange film uden at det påvirker spole frem og tilbage knap funktionerne.

Flemming du oplever heller ikke noget lag eller lignende når du navigere rundt i dine film? eller kører det hele bare flydende?



Jeg vil lige prøve at kontakte apple support igen så, ellers tak for hjælpen.
Alt køre bare på mine Apple TV herhjemme. Det er 4 forskellige, 1 hos hver af mine tvilling tøser, Og 1 i soveværelset også. Og det er forskellige generationer af dem.

Jeg har da før haft problemer, men det har kunnet fjernes ved en genindstallering.
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45