Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af MutterRie
#312502
Jeg håber på jeres hjælp. Har skiftet det gamle køkken tv ud med et Samsung UE32N5305 32" Full HD LED WIFI. Jeg ku’ tænke mig at opgradere lyden, men har ikke meget plads og vil spørge om jeg kan tilslutte en Sonos Move? Og hvis jeg kan, er det så uden forsinkelse? Jeg vil helst ikke ha’ en soundbar pga. pladsproblemet. Jeg har flere Sonos - bl.a. i mit køkken og tænker det er mest praktisk for at undgå flere højtalere.
Jeg vil være meget taknemmelig for jeres imput 🙏
#312503
Du kan ikke forbinde dem direkte (med mindre det virker via Bluetooth - kunne være en mulighed).
Men du kan forbinde men kabel til en anden Sonos som har line ind, og så den vej vælge moven som lydenhed.
Du kan dog ikke undgå forsinkelse.

En smule off topic:

Har aldrig helt set fidusen i at bruge Sonos til TV lyd dog. (Er selv Sonos bruger og har 8 enheder).
Deres eneste egnede enheder er playbaren og beam - Men de giver jo bare ikke god TV lyd i forhold til et "ordentligt" setup i samme prisklasse.
Bruger personligt Sonos Port forbundet til min receiver (Sonos port kan tænde os lukke din receiver, hvis din receiver understøtter det).
Det er en på alle måder bedre løsning.

Gråzonen er hvis du alene burger playbar/Beam - Uden bagkanaler og Sub - Så er lyden godt nok ringe (dog bedre end TV lyd), men noget billigere end et "ordentligt" setup med receiver og tilsluttet port.
Men hvis du også skal have Sonos sub og et par Play One som bagkanaler, så er pengene brugt bedre på andet setup :-)
#312505
Tak ZackGem 👍 som køkken tv bliver det overkill med et større setup. Mit behov er blot at opgradere fra tv dåselyd til “ok” lyd - så må det blive en Sonos Beam hvis jeg skal undgå flere højtalere og opnå lyd i der er i sync med mit tv.
#312506
I forhold til investeringen og de forringede muligheder, så er kablet nævnt som eneste option, og er det ikke sjovere her at købe en transportabel højttaler som er populær disse dage til måske max 1000kr end at bruge 3x mere, bare for at holde stilen hvis du mener at en soundbar ikke passer, så vil beam jo også være fejlet i den plan. Mener du soundbar passer, så er der jo masser af disse uden ekstra højttaler til find lyd i 1000-1500kr som er ok men klart nok ikke mere end det men det var vel også det som du søgte til køkken.
#312509
Tak for input bbplayer. Eneste grund til at vælge Sonos er at jeg anvender den til musik i bl.a. køkkenet og gerne vil undgå flere højtalere - derfor håbede jeg at Sonos Move var en løsning og så fylder den ikke meget. Kan jeg undgå en soundbar vil jeg helst det. Jeg har som sådan ikke behov for en transportabel højtaler.
#312514
Connect hjælper jo kun med at få lyden ind i Sonos. Connect kræver aktive højttalere ved siden af. Hvis du bruger Connect til at skabe forbindelse trådløst, så får du et utilfredsstillende delay, som nævnt tidligere.