Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Hansen67
#312355
Jeg har et Samsung QE65Q7FAM (2 år gammelt) og til det prøver jeg at tilslutte et Lemus Home Classic.
Det er forbundet via Hdmi arc, som beskrevet. Lyden spiller perfekt, indtil man skifter tv kanal, så kan man intet med volumen. Ikke skrue hverken op eller ned, eller mute. Lyden virker igen, når man har slukket og tændt tvét og problemet gentager sig når man så skifter kanal!!!!
Da tvét HAR forbindelse til Lemus, så er problemet vel ikke på den, men i tvét!?
Jeg har været i kontakt med Samsung support og de mente at det kunne være et software problem med HDMI-porten. De lavede en EDID-Rewrite!!! via fjernadministration, uden det har hjulpet. Hvad pokker er der galt? Er det Samsung One Connect boks, der er problemet, eller?
Af George1
#312356
Hm Deres EDID Rewrite hjælper ikke en dyt, jeg tror det er din boks desværre, du har nok prøvet med et andet kabel?
Jeg prøvede at sætte et andet tv til, hvis det virker så er det jo boksen.
Af George1
#312359
Ok og set efter krøller / klemninger på One C kablet, hvis det er i orden er det 99,9% boksen.