Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#227747
Hejsa,

Jeg er glad for god lyd (uden at være fanatisk). Jeg er dog ret så meget ude af trit med udviklingen på området, så jeg håber at eksperterne herinde, vil give mig et par gode råd.

Jeg har for kort tid siden besluttet, at det tussegamle set up skal ud og jeg skal derfor bruge noget helt nyt til både TV (surround) og musik.

Jeg var i første omgang ret tændt på, at køre rent Sonos (4 x Play 1, Sub og soundbar til TV'et og en Play 3 til den anden ende af stuen samt en Play 3 til køkkenet). Jeg ville gerne gå denne vej, så jeg kunne undgå en masse ledninger, kunne bruge et par af højtalerne i TV set up'et ved musikafspilning også og nemt udbygge efterfølgende (speakers til børnenes rum, når de bliver lidt ældre osv.).

Jeg er dog blevet lidt tvivlsom efter at have læst om problemer med at skabe ordentlig surround sound med Sonos produkterne. Jeg kan mærke, at det vil være lidt af en bitter pille at skulle sluge, hvis problemerne virkelig er mærkbare.

Så nu til mine spørgsmål:

- Er problemet stort nok til, at jeg skal skrotte ideen om bekvemmelighed/funktionalitet/simplicitet i et rent Sonos set up, eller vil lyden være god nok til, at en person, der ikke er decideret fanatisk, vil være tilfreds?

- Hvis Sonos ikke kan løfte TV opgaven, hvad vil i så anbefale til henholdsvis TV og musik?

Lidt info:

- Budget: Fleksibelt, men vil helst ikke over de her 20-25K totalt
- Indretning: Rektangulær stue (10 x 5 meter med TV placeret på den lange væg i den ene ende)
- Kæresten er cool, så der behøver ikke være hensyn til, hvordan tingene ser ud :)

Alle input er velkomne og værdsat.

/Mike