Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af humber
#218378
Jeg tænke den der Sonos dims og ikke lintronic :)

Lintronic er til at lave b&o om til alt andet. så tænkte at jeg skulle sætte tv og BL'en i sonos dims og så slippe for en forstærker ??
Af sd2100
#218380
humber skrev:Jeg tænke den der Sonos dims og ikke lintronic :)

Lintronic er til at lave b&o om til alt andet. så tænkte at jeg skulle sætte tv og BL'en i sonos dims og så slippe for en forstærker ??
Denon kunne også være en mulighed:
https://www.hifiklubben.dk/streaming/he ... afspiller/

Der er ialt fald en optisk ind pre out, sub out og trigger out.
Af humber
#218381
sd2100 skrev:
humber skrev:Jeg tænke den der Sonos dims og ikke lintronic :)

Lintronic er til at lave b&o om til alt andet. så tænkte at jeg skulle sætte tv og BL'en i sonos dims og så slippe for en forstærker ??
Denon kunne også være en mulighed:
https://www.hifiklubben.dk/streaming/he ... afspiller/

Der er ialt fald en optisk ind pre out, sub out og trigger out.
den ser sgu fin ud..

Er vi så enige om at det hedder: = "dims" højtaler ind i dims og phono fra tv til dims og så skulle det virke ?
Brugeravatar
Af rhino (DK)
#218385
Nej jeg har ikke selv Beolab 14 sættet.... Men det er tiltænkt som en løsning til folk uden B&O tv.... Så tænker det ville passe godt til dig.... Men jeg har hørt det ved 3 lejligheder hos min forhandler og det spiller sku godt.... Men kan kun sige du må forbi og give det et lyt.... Måske du kan låne deres demo over en weekend hvis du udviser interesse nok :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#218392
humber skrev:Jeg tænke den der Sonos dims og ikke lintronic :)

Lintronic er til at lave b&o om til alt andet. så tænkte at jeg skulle sætte tv og BL'en i sonos dims og så slippe for en forstærker ??
Sonos Connect (Som er den boks du kan sætte BL højttalere i) har et delay på 70 ms mellem indgang og udgang, hvilket er for meget til brug med TV. Du kan derudover ikke fjernbetjene en Connect med anden end en app til din telefon/tablet, så hvis du vil skrue op/ned, så er det ret besværligt til TV-brug. Jeg bruger kun min til musik - mine BL8000 sidder ikke til mit TV.

Den eneste enhed hos Sonos, som virker med TV er deres Playbar, men det er en dedikeret soundbar og det lyder ikke lige som om det er hvad du er ude efter.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#218400
Det er langt fra sikkert, at der er delay på Heos. Jeg ved, at der er flere andre af disse streaming-bokse, som ikke har delay.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
#218493
Nemlig.... Du bestemmer selv om du vil at i stereo med to højtalere eller med 3 så du får en center med eller 4 her anbefales det et B&O tv som center eller fem som er til ikke B&O tv og det hele styres via en sub hvor forstærkeren sidder i

Det spiller sku godt og ser fedt ud :-)