Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#217600
Hej

Jeg har købt en NEC NP500W projektor som jeg vil bruge med bla. PS3, Apple tv og Chromecast. De kobles til projektoren vha en hdmi til DVI adapter.

Jeg har fundet et meget gammelt pc Surround sæt frem fra gemmeren (Creative inspire T5400) som jeg gerne vil bruge sammen med projektoren. Jeg kan koble lyd fra PS3 til audio IN, men lyden kommer så kun ud af højre og venstre front højttalere. Desuden er der så ingen lyd fra chromecast og Apple Tv.

Jeg er kommet frem til at en Surround receiver med hdmi kunne være en løsning, og at T5400 skulle kunne kobles til en receiver vha pre out. Jeg kan bare kun finde receivere med pre out til subwoofer og ikke til højttalerne. Er der noget jeg har overset eller misforstået? Budgettet til nyindkøb er på sølle 1500 kr

Alt hjælp modtages med stor taknemlighed :)

Mvh LE
#217721
Jeg tog chancen og købte en brugt receiver for 800 kr. Klippede stikkene af højttalernes ledninger og forbandt dem til receiveren. Subwooferen blev ligeledes forbundet og alt virker tilsyneladende som det skal :D