Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#215268
Hej...

Jeg køber et Panasonic AS640 sidst på måneden, og tænker lidt, det kunne være fedt med en Soundbar.

Har ikke rigtig søgt på det endnu, da den sidste måned er gået med at finde det TV, jeg ville ha.

Jeg ejer ikke andet anlæg, og vil ikke til at have højtalere sat op osv, så valget er faldet på Soundbar.

Hvad skal jeg gå efter, og evt. bud på, hvor jeg får mest (lyd/kvalitet) for pengene?

Jeg tænker ca pris 2000.- , hvis dette kan lade sig gøre

:)
#215661
Nu er Canton DM50 ikke en decideret soundbar, men derimod en soundplate/soundbase/soundboard (kært barn har mange navne alt efter producent). Det er en boks (ofte uden trådløs subwoofer, da den er indbygget), som står under dit TV. Den kan altså ikke hænges på væggen.

Den skulle lyde rigtig godt, men den har desværre ikke HDMI med ARC, hvilket er supersvært at finde til soundbases. I soundbar-segmentet er det vist mere til.
#218701
Smider lige en lille opper her og låner emnet, da det ligger tæt ved mit spørgsmål, håber det er ok.

Har selv et AS640 og bruger et sony 5-1 surround (det med de små højtalere) jeg har læst en del omkring Canton Dm 50... så er spørgsmålet.

Vil man blive glad for den base efter man har haft et surround ? ser mest film / serier