Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#213481
Hej,
Ved jeg bevæger mig ind i en jungle her, men håber der ernogle eksperter her der kan hjælpe... jeg er absolut ikke ekspert, og har INGEN forstand på emnet...

Har i vinters investeret i ovenstående 4K tv - nu er tiden kommet til at få noget godt lyd der matcher mit tv.

Som alle andre, vil jeg gerne have det hele, uden det skal koste en formue... havde oprindeligt tænkt på en soundbar, som Fx Samsung hw-f750, men eftersom den er udsolgt i alle de butikker jeg har i umiddelbar nærhed, så sidder jeg nu og lytter til en Harman Kardon SB35 som jeg har købt med hjem - den ryger tilbage til butikken i morgen (God bas, nem at forbinde, men mærkelig lyd i mellemlejet, metallisk raslen fra soundbaren når der spilles højt mv...).

Så nu sidder jeg tilbage og tænker skal jeg op og investere i et 'rigtigt' 5.1 el. 7.1 system, eller er der en ordentlig soundbar that does the job...?

Mine krav:
Pris max 8.000 kr
Primært lyd til fjernsynet, men skal også være hæderlig til musik.
Bluetooth og/eller wifi forbindelse til afspilning af musik fra tlf. Mv.

Sidder og kigger på et tilbud på Samsung HT-F9750 til 5995 nkr (bor i Norge...) - er det noget?
er mest til en soundbar dog, hvor ovennævnte hw-f750 eller Yamaha ysp2500 også kunne være muligheder...

... pyha, er i vildrede - håber på hjæææælp...

Mvh
Martin
Af Supergris
#213492
Et rigtigt godt køb: Canton DM 50.
Den er testvinder flere steder. Den bliver solgt til ca. 2500 kr., hvor den tidligere kostede 4000 kr. og spiller rigtigt godt...
#213910
Så er Samsung htf-f9750 pakket sammen igen...
Jeg har ingen teknisk forstand på det jeg udtaler mig om - så er i advaret...

I forhold til de mange anmeldelser der er på på nettet, er jeg enig - ok, anlæg med mange features, men er man til bas, er dette absolut ikke anlægget man skal vælge - selv med sub på max, giver den ikke meget lyd fra sig. Jeg synes ikke at der den store surround-lyd i anlægget, prøvede forskellige kalibreringer af front og baghøjtalere, men synes generelt lyd fremstod meget to-demensionelt og stort set kun fra fronthøjtalerne.
Som sagt, så synes jeg de mange tekniske anmeldelser på nettet er meget retvisende - for mit vedkommende, har nu konstateret at jeg ikke er til store højtaler enheder, og at jeg kan lide at subben giver noget lyd fra sig... så op på hesten igen og find noget andet...

Vedr hdmi kontra optisk - så er det dels fordi jeg trode at hdmi giver bedre overførelse af lyd end optisk - men der udover primært fordi at tilsluttet med hdmi, kan jeg styre soundbar med fjernsynets remote (synes jeg i forvejen har nok fjernbetjeninger liggende på bordet...).
#215373
Nå, som kom jeg lidt videre...

Der er nu invisteret i Harman Kardon BDS 776, som jeg fandt på nettet til godt 4500 kr.

Umiddelbart, et super fedt sæt, der slår de ovenstående med flere længder! Fik det først sat op i går aftes, indtil nu er det eneste jeg kan sætte en finger på, den manglende mulighed for afspilning af medier via bluetooth - men til den pris er der råd til at investere i en bluetooth højtaler ved siden af...