Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#213308
Hej Flatpanels.
Vi har i januar købt dette TV, og er meget glad for det indtil videre; bortset fra et meget irriterende problem.
Jeg har koblet TV'et til mit anlæg via. optisk kabel til min DAC (Micromega MyDac), og det fungerer ganske fint når lyden kommer gennem tv-signalet. Når vi ser film/serier på HBO eller Netflix er det til gengæld en anden historie. Det kan bedst beskrives som en skrattende/digital forvrængning af lyden. Der er ikke noget problem når det er TV'et's egne højttalere, kun gennem optisk udgang. Det skal også pointeres, at det mest forekommer i episoder med dybere toner. Altså kan lyden sagtens høres, men med disse udfald på max et sekund af gangen.
For at udelukke et problem med kablet eller DAC'en, har jeg koblet min PS3 direkte til DAC'en, og der er kanon god lyd! Derfor tænker jeg, at det er Smart-Hubben der er bugget (eller simpelthen bare ikke spiller sammen med DAC'en). Youtube har samme problem. Lyden fra HBO er dog ikke så slemt som på Netflix.
Lydformatet er PCM.

Nogen der har oplevet det samme, eller bare har nogle gode bud?