Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Borregaard
#211625
Håber på hjælp herinde.

Har en 3 år Denon AVR-6000 reciver og har netop købt LG49UB850V TV.

Jeg har tilsluttet begge med et HDMI 2.0 gennem ARC HDMI stikket.

TVét er sat til extern lydgiver ( og har fundet den rigtige.

Når så man ser TV går lyden over anlægget i ca 3-5min hvorefter det kobler tilbage på TVét højtalere, den eneste måde at komme tilbage på forstærkerlyden er ved at slukke forstærkeren og tænde igen.

Har mulighed for optiskkabel det kan være det er vejen frem.

Håber der er hjælp i dette forum

På forhånd tak
Af dk9000
#211632
Borregaard skrev:Håber på hjælp herinde.

Har en 3 år Denon AVR-6000 reciver og har netop købt LG49UB850V TV.

Jeg har tilsluttet begge med et HDMI 2.0 gennem ARC HDMI stikket.

TVét er sat til extern lydgiver ( og har fundet den rigtige.

Når så man ser TV går lyden over anlægget i ca 3-5min hvorefter det kobler tilbage på TVét højtalere, den eneste måde at komme tilbage på forstærkerlyden er ved at slukke forstærkeren og tænde igen.

Har mulighed for optiskkabel det kan være det er vejen frem.

Håber der er hjælp i dette forum

På forhånd tak

Din denon forstærker laver problemet.. det er HDCP der ikke fungere ordenligt.

Prøv at slå det fra i forstærkeren og se om det ikke skulle virke. det bivirker så at du ikke længere kan styre forstærker med tv remote. forstærkeren skifter heller ikke over mere selv :)

prøv eventuelt mit forslag.

Min erfaring er at HDCP gør mere skade end gavn til tider, jeg har selv slået det fra i min pioneer og købt en harmony som jeg så har sat op derefter.
Af Borregaard
#211645
Takker for indlægget.
Har desværre ikke fundet ud af hvor jeg skal koble HDCP fra, skylder at skrive at min reciver hedder Denon AVR-X1000.

Har været inde i alle menuer men har ikke fundet nogen steder hvor jeg kan koble HDCP fra.

Venlig Hilsen
Peter Nielsen
Af dk9000
#211658
Borregaard skrev:Takker for indlægget.
Har desværre ikke fundet ud af hvor jeg skal koble HDCP fra, skylder at skrive at min reciver hedder Denon AVR-X1000.

Har været inde i alle menuer men har ikke fundet nogen steder hvor jeg kan koble HDCP fra.

Venlig Hilsen
Peter Nielsen
lol undskyld.. mener CEC...Consumer Electronics Control.

er en del af HDMI setup
Af Borregaard
#211703
hej
Jeg takker for svaret, det hjalp når jeg slår CIC fra på Reciveren og lader det være slået til på TV.
Reciveren slukker nu bare en gang imellem ???
lyden kan stadig forsvinde men den kommer igen hvis jeg skruer op eller ned for volumen????

Tænkte om det var en god iden at montere et optisk kabel mellem TV og Reciver istedet for, jeg bruger den jo kun som lydkilde.

men ellers tak for hjælpen indtil videre
VH. Peter
Af Borregaard
#211722
Hej alle interesserede

Så lykkedes det, jeg flyttede HDMI kablet væk fra ARC og over til alm, HDMI indgang, derefter blev optisk kabel monteret.
Reviveren blev reesat til grundindstillingen og den blev sat op efter hjælpeguiden til opsætning, så nu virker alt efter planen