Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Retteren
#211308
Er der nogen som har (gode) erfaringer med at vælge/bruge et kombineret HIFI og BD/DVD A/V system?

Det er på tide at skifte min forstærker og CD spiller ud og jeg overvejer om ikke det kunne give mening at kun have ét sæt kasser stående til at afspille både lyd (CD), film og streame fra netværk/Internet, da min DVD afspiller også er 'pensionsmoden' (SCART output?).

Mine eksisterende gulvhøjtalere kan fint agere front højtalere og kunne suppleres med subwoofer og evt center (begge dele).
Min nuværende forstærker er en NAD 3130 (2x30W) driver højtalerne fint, så HT'erne er ikke 'svære' at drive.

Jeg forestiller mig enten en all-in-one receiver eller CD/DVD/BD afspiller og en integreret forstærker. Gerne med LAN tilslutning.

Begrænsninger: TV'et er et Samsung 55HU7505 og forstærker/afspiller på ikke være Apple- eller Android-only, da begge dele findes i hjemmet.

Jeg har ikke sat et hårdt budget, da jeg ikke rigtig er klar på hvad man kan få og det koster. Men definitivt ikke over 10K, heller 5K end 8K. WAF er, well, WAF.