Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#210164
Hej

Jeg har en kammerat som snakker om at han vil købe en soundbar. Men jeg har virkelig svært ved at tro at det kan fungere så optimalt som mit "normale" 5.1 setup.

Min kone er træt af de "grimme klodser" (læs: højttalere) vi har hængende. Kan jeg virkelig erstatte mine højttalere med en soundbar og få samme effekt?

Hvad er jeres erfaringer? :)

Mvh
Mikkel
Brugeravatar
Af Johnhother
#210165
En soundbar, uanset hvilken pris og hvilket fabrikat fungere bestemt ikke som et 5.1 system. Køber man en sound bar af god kvalitet kan få væsentligt forbedret lyden fra sit TV, og typisk i stereo. Man kan dog godt høre forskel i lyden (til det bedre) om der indstilles til f.eks. DTS ved gengivelse af en film. Men 5.1 surround er det ikke - uanset hvad f.eks. en forhandler påstår.

Jeg har en B&W Panorama til 10K, glimrende lyd - men altså ingen 5.1 - det havde jeg nu heller aldrig forestillet mig
#216106
Njah... til prisen spiller den såmen fin nok, men der findes jo soundbars i de lidt højere prisklasser, som giver noget mere punch. Eksempelvis B&W's. Sonos er god hvis du har Sonos i forvejen - eller hvis du planlægger at gå den vej alligevel.