Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Frede Bech Pedersen
#209287
Jeg forstår fortsat ikke, hvad "spurte" er !
Please try again, this time in English.
Af Toholthe
#209288
iPhone spell check. Det skal være "source" knappen.
Af Toholthe
#209429
Sjekk "Bluetooth standby" i user Mandal da.
Af sth
#209458
Hejsa...jeg har lige modtaget dette på mail fra Samsung support.
Det virker lidt uoverskueligt, så jeg har ikke haft mod på et prøve det af...
VH SørenT




"Det kan du gør er at er at tjekke at du har den seneste firmware på din enhed både på dit tv og din ht. Når tvet føler at den behøver opdaters så starter det op for at søge efter en opdate. Hvis det er en samsung tv gå ind på vors hjemme side og slå modellnummet i søge fældet. Gør det samme til din hw.Downloade firmware til en pc og pakke den ud og læg den på et usb

Guide tv opdate

Start med at hente filen: Filen som ligner den version du har på dit TV.
Download den ved at klikke på EXE Ikonet ude til højre.

- Efter du har gjort det skal du flytte filen over til en USB-nøgle.

- Når den er hentet isætter du den tomme USB, dobbeltklikker på filen, og vælger "Browse" - "OK" du finder nu og vælger din USB på listen over enheder
se computer.
Den vil nu installere det nødvendige firmware på din USB pen, tag den ud og isæt den bag i dit tv i USB porten.

- På dit tv vælger du på din fjernbetjening "Menu" - "Support" - Software opdatering" Vælg USB
den vil nu gå igang med installationen.

Linke til firmware hw-h750

http://www.samsung.com/dk/support/model/HW-H750/ZF

Hvis du har yderligere spørgsmål kontakt os venligst igen.
Af Frede Bech Pedersen
#209461
Hi Søren
Jeg fik Fona til at downloade den seneste firmware på et USB stik, som jeg har benyttet til opdatering.
Min soundbar lever efterhånden mere og mere sit eget liv, hvor den tænder på de mest uforudsigelige tidspunkter. Ligesom skærmen nogle gange helt mister lyden. Jeg satser nu på at Samsung leverer mig et nyt motherboard.
De forsøger sig også med, at der er noget galt med min internetforbindelse, som hverken de eller jeg kan be- eller modbevise.
Hjælper det ikke, kan Fona få skidtet retur.
Frede
#210177
Har nu fået nyt motherboarden i fladskærmen, som gør, at soundbaren ikke længere starter op på vilkårlige tidspunkter.
So far so good. Nu mangler jeg kun at få soundbaren til at starte op samtidigt med skærmen, når jeg bruger skærmens fjernbetjening.
#211116
Har nu forsøgt mig med optisk kabel, som heller ikke dur samt med HDMI kabel.
Ved brug af HDMI sammen med :( ARC er problemet tåleligt, dvs at der fortsat er vilkårlige opstart, men dog således at soundbaren slukker sig selv igen efter ca. 5 min.
Kan ikke helt beslutte mig for, hvad jeg gør, da jeg ikke tror på, at der er et fornuftigt alternativ - desværre
#212237
Jeg oplever det samme at den pludselig kan finde på at smide forbindelsen til min Multiroom Hub.
Nogle gange hopper den på igen andre gange ikke.
Needless to say, at konen ikke er helt tilfreds med mit "super lækre og brugervenlige" indkøb... O_O
#212256
Frede: Ved ikke om det var til mig. Men nej. Soundbar'en er kun tilsluttet via kablet LAN til Multiroom Hub'en. Det er den eneste løsning hvis jeg vil køre surround setup sammen med mine M3 baghøjtalere.
#212258
Hovedproblemet her er at TV ser etter oppdatering noen timer etter at den er skrudd av. Når den sjekker etter oppdatering skrur den på soundbar. Min løsning var å skru av oppstart av soundbar sammen med TV. Dette gjør man ved å holde "Source" knappen på sondbar inne i 5 sec når soundbar er skrudd av. Min er koblet til trådløst via bluetooth (soundshare).

Fungerer greit, men skulle gjerne hatt det slik at soundbar også skrur seg på automatisk.