Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#325206
På længere sigt skal det selvfølgelig koste noget andet. Lige nu handler det om at kapre markedsandele.
#325207
Normalprisen på Xbox Game Pass Ultimate er så vidt jeg husker 99 kr/md. og 15 dollars/md. i USA. Økonomien i det minder nok om Netflix. Nogle brugere vil spare masser af penge, andre når ikke at spille så mange spil. Henover millioner af brugere, går det op. Og hvad man taber i indtjening ift. enkeltkøb af spil, vinder man i stordriftsfordele. Kan man bevæge sig ud over Xbox-konsollen, så er det nok ikke urealistisk, at man passerer 100 mio. abonnenter på længere sigt.

Apropos spiltjenester, der ikke er bundet til konsoller. Vi hører fugle synge om, at der kommer nyheder på CES 2021.
#326202
Hej Jeg har lige spørgsmål. eftersom jeg springer over ps5 p.g.a de manglende lyd og billed codecs.
Lyder mit spørgsmål følgende jeg et 3 år gammelt oled tv fra LG som ikke har 120 hz billed teknologi nej heller hdmi 2.1 det har dog mulighed for at køre 4k i op til 60 hele billeder per sekund.
Kan Xbox series X nedskalere til 4 k 60hz på spil. så jeg ikke skal udskifte mit tv som virker perfekt

Mvh Provinsen
#326240
Jeg fik nævnt det ovre i PS5-tråden, men det samme sker på Xbox. Man får ikke lov til at komme online, hvis man ikke accepterer systemopdatering fra Microsoft.

Jeg undrer mig over, om det overhovedet kan være lovligt? Altså at man ikke kan bruge sit produkt som tiltænkt uden at blive tvunget til installation af en opdatering, som potentielt kan fjerne ting / indeholde nye ting, som man ikke bliver gjort opmærksom på.

I denne situation ville jeg blot ind og tjekke YouTube...
Vedhæftede filer
xboxletsupdate.jpg
xboxletsupdate.jpg (24.65 KiB) Vist 2813 gange
#326245
Der kan jo være mange grunde til, at man ikke vil opdatere. Enten for en periode eller bare lige i dette ene øjeblik. Der er tidligere eksempler på, at en pulje funktionalitet blev fjernet på PlayStation med en systemopdatering. Eller producenten kunne forsøge at snige reklamer eller nye problematiske privatlivstiltag ind.

Man har købt et produkt, som ikke kan anvendes, hvis man ikke accepterer nogle konkrete, kunstigt definerede forhold. Det undrer jeg mig over kan være lovligt.
Brugeravatar
Af TBC
#326261
Series X er åbenbart den eneste konsol der har Hitman 3 i 4K og Shadows@high

PS5 1800p og Shadows@medium
Series S 1080p og Shadows@low



Edit: Der er nu også kommet en follow-up video, hvor der perspektiveres til PC

For at kunne køre dette spil PC som på X-Box kræver det er RTX 2070 Super, mens det kræver et RTX 2060 Super at afvikle som på en PS5
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 42