Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#320144
Den smider luften bagud. Der sidder også huller i fronten, men det meste ryger bagud.

Jeg har vendt min PS4 Pro med siden til i møblet, så den bedre kan komme af med luften. Så kan man godt nok ikke komme til disc-drevet, men det bruger jeg ikke alligevel.

Jeg havde nok tænkt mig at vende PS5 helt om og så åbne møblet ligesom jeg gør i dag, når der spilles. Den dør ganske enkelt hvis det er lunket.
#320294
Flere har spurgt til hvordan PS4 spilskiver vil virke på PS5. Sony skriver nu følgende i et supportdokument, der også beskriver andre forhold ift. bagudkompatibilitet.

Playing PS4 game discs on a PS5 console with a disc drive

- Insert the PS4 game disc. You may need to download an update.
- Select the game hub from your Games home.
- You will need to keep the disc inserted each time to play the game.

PS4 game discs can’t be used with the PlayStation®5 Digital Edition.


Kilde: https://support.playstation.com/s/artic ... en_US&lan=
#320326
Hej FP.
Er sonys tempest audio baseret på deres 360 reality audio, dvs MPEG-H?

Og hvis ja, vil en av-receiver med MPEG-H dekodning så kunne afspille sonys tempest audio og dermed være "PS5 audio kompatibel?
#320368
Thomas: De har ikke bekræftet de tekniske detaljer, men min mavefornemmelse siger MPEG-H, ja. Jeg er dog ikke sikker på, om man overhovedet vil kunne outputte det via HDMI-porten til at starte med. De siger jo, at kun hovedtelefon-delen vil være klar ved lancering og den sendes vel over Bluetooth.
#320370
Ok tak for svar.
Så man kan ikke regne med at MPEG-H dekodning alene kan gøre det?
Der skal måske ekstra hardware og/eller software til?
Findes der ting/signaler som kun kan sendes via bluetooth, og som ikke kan sendes via HDMI?
Men ja, kan godt se at vi må vente til de officielle udmeldinger kommer omkring dette.
#320375
Jeg ved det ikke, men værd at notere sig, er at forsinkelse er en faktor. Til film og andet pakketeret indhold, er bitstream af lyd fint idet modtagerenheden kan udpakke. Det virker dog ikke rigtig med live-indhold og spil, som jo foregår i realtid. Jeg ved ikke, om Sony overhovedet har fastsat Tempest-specifikationen endnu, men jeg vil tro, at konceptet er, at alt det tunge arbejde sker på PS5 og at Tempest-lyden udsendes som ukomprimeret (PCM).

Når dette gøres for Dolby Atmos, så bruges et særligt Dolby MAT-format. Man kunne jo forestille sig, at noget lignende ville gælde for MPEG-H. Altså at MPEG-H dekodning i receiver/soundbar ikke i sig selv er nok.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 205