Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#354575
Rasmus Larsen skrev: 13. okt 2023, 15:44 Officielt: Microsoft ejer nu Activision Blizzard inkl. 'Call of Duty', 'Diablo' & 'Warcraft'


Billede
Spil fra Activision Blizzard begynder tidligst at dukke op på Game Pass næste år:

"The regulatory process took so long... that we weren’t able to get in and work with the Activision Blizzard on that back catalog work. Now that the deal is closed, we’re starting that work, but there is work. I think the Activision Twitter handle... did put out something that talked about 2024, and I think that’s accurate. I would love it if there was some kind of secret celebration drop that’s coming in the next couple of weeks — there’s not."
https://www.theverge.com/2023/10/17/239 ... il-spencer
#354602
Forvent mange flere spil i Dolby Vision og HDR10+ i de kommende år

Både Dolby og gruppen bag HDR10+ har for nylig udgivet plug-ins til Unreal Engine. Dermed kan udviklere nemmere arbejde med HDR-videoformaterne.

Dolby siger, at spil udviklet med Dolby Vision automatisk bliver bagudkompatible med HDR10 og SDR, så arbejdsgangen ikke kompliceres unødigt.
Brugeravatar
Af TBC
#354865
Bare for at understrege pointen, som jeg flere gange tidligere har fremført her i tråden, er den primære forskel på de ellers i almindelig praksis generelt to meget ækvipotente maskiner, PS5 og Series X, den at PS5 med sin mindre, men højere clockede GPU, er bedre til at afvikle grafisk "simplere" titler til højere FPS (f.eks. grafisk simple120 fps titler), mens Series X er bedre rustet til at afvikle grafisk mere komplekse titler på grund af sin større GPU-konfiguration og dens større rå beregningskraft, selvom den er lavere clocket. De samme principper kendes fra diskrete GPU'er til PC.

Nu er årets hidtil grafisk mest komplekse og sammensatte multiplatform titel, Alan Wake 2, lige udkommet (det går formentligt hen og bliver årets grafisk bedste titel), og det er som forventet blevet endnu et eksempel på ovenstående: https://wccftech.com/alan-wake-2-xbox-better/

Billede
Brugeravatar
Af TBC
#355722
Den nye trailer til Hellblade 2 er lige udkommet - Det ser stadig ud til at blive en grafisk kraftpræstation som 1'eren var det for sin tid - Der skulle være tale om konsol-capture i traileren - DET er imponerende at så høj kvalitet kan lade sig gøre, selv om man kan se det er på bekostning af renderopløsningen (hvilket nanitedetaljer så i nogen grad opvejer noget af)



Black Myth: Wukong fik sin første Engelsksprogede trailer OG en udgivelsesdato - endnu en af de grafisk store UE5 titler:



Hideo Kojima (hvis spil jeg gerne er ret imponerede af), laver åbenbart et eller mærkeligt gyser-koncept game, han beskriver som et "nyt medie", lavet i Unreal og som åbenbart er så stort [og muligvis hardwarekrævende] at det er noget der skal foregå specifikt i Microsofts Cloud gaming - Traileren afslørede ikke meget, men jeg tror det kunne gå hen og blive rigtigt spændende.

Generelt var det et godt år for Microsoft game studios, da flere af deres spil løb med diverse titler.

Baldurs gate og Alan Wake 2 løb med det meste. Baldurs gate (som blev game of the year) skal jeg ikke kunne udtale mig om, det er lidt uden for min egen sfære, men Alan Wake 2 har rigtigt nok været årets både grafisk bedste (inkl pathtracede <B ) og mest syrede spiloplevelse for mig personligt, så det kan jeg sagtens forholde mig til. Hvis man kan lide både Resident Evil og Twins Peaks på samme tid, så går man ikke helt galt i byen med det ;)
#355725
Fra skaberne af Ori-spillene kommer No Rest for the Wicked. Det er et ARPG spil. Flere detaljer i marts 2024.

Det er jeg ret sikker på ryger op på skærmen herhjemme.
Vedhæftede filer
NRFTW_SCREENSHOT01_XBOXWIREREVEAL-fc83e3eecacce85e3fe3.jpg
NRFTW_SCREENSHOT01_XBOXWIREREVEAL-fc83e3eecacce85e3fe3.jpg (182.06 KiB) Vist 5167 gange
NRFTW_SCREENSHOT03_XBOXWIREREVEAL-9075c4f2e8c7bc2fd46f.jpg
NRFTW_SCREENSHOT03_XBOXWIREREVEAL-9075c4f2e8c7bc2fd46f.jpg (196.27 KiB) Vist 5167 gange
Brugeravatar
Af TBC
#356546
Rasmus Larsen skrev: 8. dec 2023, 06:48Fra skaberne af Ori-spillene kommer No Rest for the Wicked. Det er et ARPG spil. Flere detaljer i marts 2024.

Det er jeg ret sikker på ryger op på skærmen herhjemme.
Ori var ganske underholdende, så det er også en interessant joker jeg holder øje med og håber på godt med :)

Jeg begynder så småt også at glæde mig til disse 2024 titler:



Disse har nu også fået en dato:

5 September 2024:


Og allerede 21 Maj:


Som sidebemærkning er der håb om at musikken i Hellblade 2 kunne gå hen og blive interessant. Alan Wake 2 viste om noget spil virkeligt hvordan musik kunne integreres i et spil. Hellblade kan af sit natur/setting nok ikke integrere musikken lige så intenst, desorienterende og direkte som man kunne det i Alan Wake i f.eks. kapitlet "we sing"
(Spoiler Alert hvis du ikke har spillet spillet den forvirrende level endnu)


Men selv uden den slags ekstremer kan det stadig bruges til at understøtte spillets stemning og der tror jeg ikke Hellblade 2 kommer til at skuffe. Siden den syrede optræden af Heilung på Games Awards har jeg fundet ud af at der sjovt for os herhjemme i andedammen faktisk er tale om et et dansk produceret neofolk-band bestående af den norske sangerinde Maria Franz og den danske musiker og producer Christopher Juul (Christopher Juul og Maria Franz kendes som sidebemærkning også Euzen) og den tyskfødte tattoo-artist Kai Uwe Faust. Den stil de producerer tænker jeg kommer til at understøtte Hellblade 2 meget godt:

Musikvideo eksempel på hvad det Danske/Norsk/Tyske band der leverer sange til Hellblade 2 er kendt for:
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42