Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#329649
Sony Interactive Entertainment ejes af Sony Group Corporation.

Men det var en joke. :) Epic mener jo, at Apple og Google driver app-butikkerne på deres platforme med for meget magt. Der er omvendt ikke diskussion om PlayStation og Xbox, som netop er spil-platforme, der er komplet lukkede for andre parter. Kommandovejen eller ingen vej.
Af VILLAFOREVER
#329663
Nu har jeg også fået opdateringen. Kan sgu ikke se den store forskel.
Der stod noget om at man kunne se batteri indikatoren på controlleren, imens man spillede. Batteriprocenten, men er det mig der har har misinforstået noget?
#329676
Det er vel primært i de spil, som pt. er låst i 30 fps hvor det er relevant. Dvs. spil med Ray-Tracing i 4K, hvor man måske godt kunne klemme mere end 30 fps ud, men ikke 60 stabilt.
Brugeravatar
Af bendix
#329677
Ahh OK, jeg vidste ikke det kunne have den effekt.

Efter jeg havde spillet AC valhalla købte jeg Origins og Odyssey billigt. Men jeg kan ikke holde 30fps ud, ville VRR hjælpe på det selvom spillet er låst til 30.
#329678
VRR vil også hjælpe til spil, der sigter mod 60fps. Til tider vil disse spil jo givetvis have scener, som er mindre komplekse, og her kan man så bruge spændet fra 60-120fps. Uden at spillet behøver at sigte mod 120fps generelt.

Så længe VRR medfører dårligere sortniveau på både LCD (zone-styring sættes ud af spil) og OLED (hævet sortniveau), så synes jeg dog personligt ikke, at det er særlig interessant. Jeg har muligheden på Xbox Series X, men bruger den ikke pt. netop pga. det hævede sortniveau. Det er givetvis anderledes for folk, som spiller konkurrenceprægede spil.

Man har i mange år haft VRR i PC-monitorer, men de er jo generelt uden LED-zoner, så her er forskellen mellem VRR og ikke-VRR mindre.
  • 1
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 205