Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Anders1101
#4222
Problemet består i at Windows XP viser min 250GB HD som en på ca 130 GB... hvorfor det? Er det bare XP der er åndssvagt og ikke kan vise større eller er der noget galt med min HD?

Håber I kan hjælpe.
Brugeravatar
Af yksa
#4676
du skal have SP2 indstalleret på din computer før at den vil vise mere end 130GB
Af Anders1101
#4857
omfg, skal jeg gennem alt det???? fatter jeg ik en bjælde af, ffs sgu da, tag jer sammen microsoft og lav jeres arbejde ordenligt så jeg ikke skal sidde og rydde op efter jer - hundehoveder og hængerøve!!!!!


Jeg har tilsyneladende ikke den nyeste atapi driver, men kan heller ikke finde nogen løsning hvor de henviser til: 331958 (http://support.microsoft.com/kb/331958/)


P.S. FFS!
Af Anders1101
#4891
Fatter det ikke, har geninstalleret alt i dag og HD'en virker stadig ikke som den skal, har nyeste SP til XP men ser ingen ændring... hilfe
Af Anders1101
#5061
Kanon side, bør ku finde frem til noget der. Sevlom det ikke lige lykkedes i første forsøg. Tak for hjælpen :)
Af Blaha
#10325
Du har SP2 ?
Har du tjekket jumpers på disken også, kan ikke huske om det er 130 man kan sætte den til?
Af urbananen
#11218
Det er da noget vrøvl at man skal ha SP2 installeret..
XP fra standard kan klare langt over 400GB..

Det lyder mest af alt som om den har partioneret din harddisk, og kun lavet den ene del brugbar. Kan du finde ud af med et partioneringsprogram. Det er ikke det store problem at få lavet om.. Man bliver dog ofte nødt til at formatere skidtet igen og geninstallere.
Brugeravatar
Af yksa
#11220
urbananen skrev:Det er da noget vrøvl at man skal ha SP2 installeret..
XP fra standard kan klare langt over 400GB..

Det lyder mest af alt som om den har partioneret din harddisk, og kun lavet den ene del brugbar. Kan du finde ud af med et partioneringsprogram. Det er ikke det store problem at få lavet om.. Man bliver dog ofte nødt til at formatere skidtet igen og geninstallere.
det er ikke vrøvl, windows uden SP kan ikke genkende mere end 130 GB.
Windows kan simpelthen ikke se resten af den ledige plads
Brugeravatar
Af azrael
#11228
Uden WinXP *SP1* er 48bit LBA iflg. Microsoft kun på det "eksperimentelle" stadie. SP2 er så sandeligt ikke nødvendig. Ellers ville jeg have store problemer med min 250GB harddisk og min WinXP SP1... :)
Af urbananen
#11233
yksa skrev:
urbananen skrev:Det er da noget vrøvl at man skal ha SP2 installeret..
XP fra standard kan klare langt over 400GB..

Det lyder mest af alt som om den har partioneret din harddisk, og kun lavet den ene del brugbar. Kan du finde ud af med et partioneringsprogram. Det er ikke det store problem at få lavet om.. Man bliver dog ofte nødt til at formatere skidtet igen og geninstallere.
det er ikke vrøvl, windows uden SP kan ikke genkende mere end 130 GB.
Windows kan simpelthen ikke se resten af den ledige plads
Det må du komme hjem og sige til mit XP..
Det kører fint med en 250GB, og en 120GB.. Lige efter formatering, uden installering af nogen form for SP-pakker..

Ligeledes gør de andres i familien.

Har kun hørt problemer med harddisk-pladsen med Windows 95, 98, og ME..
Af urbananen
#11234
Nu har jeg XP Pro.. Om det kan ha noget med det at gøre skal jeg så ikke kunne sige..
Det som azrael siger lyder mere rigtigt :)