Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tvkartoffel
#354170
Kan heller ikke få øje på at disney fejler noget på billedsiden, men lyden er da underlig i ny og næ. Jeg har flere gange bemærket hvad der lyder som kompression eller som at der bliver "skruet ned" i scener hvor jeg ville forvente fuldt blæs. Bla Iron Man 2, fødselsdags scenen hvor han kæmper med Rhoday.
Af DavidWebb
#354182
Det hjalp da jeg fik sat ATV til 4K SDR. Og billedet står knivskarpt på fuld skærm. Har altid undret mig over 16-9 format hvor halvdelen af min store skærm er sort bjælke. Ved godt det er bioformatet. Tak
Brugeravatar
Af Naiera
#354184
Disney+ har ikke 4K SDR, så det du ser der er kun 1080p.

Du har noget motion interpolation slået til når dit TV viser HDR.
Af jkn789
#354186
hvis Apple tv står til 4k SDR 50 Hz og automatisk match, så får du 4k SDR hvis udsendelse er i 4k. Og 1080p SDR hvis udsendelse er i 1080p, og 4k hdr når udsendelse er i 4k hdr.
Brugeravatar
Af Naiera
#354188
Det kommer an på hvad Match Dynamic Range står på. Hvis den er Off, så får man 1080p hvis streaming-tjenesten ikke har 4K SDR. Det gælder f.eks. Disney+ og HBO Max.
Af jkn789
#354192
Det er helt korrekt.
Af Bond
#354193
Har ikke set Disney+ i noget tid, men var der inde i går.

Har disney+ ændret på appen, det er jeg har observeret er; scrolling op og ned etc. føltes som at menuen køre i en anden i billede frekvens end tidligere, plus at den sidste film, serie etc. du set, her husker den f.eks. hvis du f.eks. har set en film i Dolby Vision og hopper ud af appen, får så at logge på igen, så beholder den meta data så så dolby Vison logo vises på tv'et på menuen, ser så en film i HDR10, jeg så kommer der HDR logo hvis man har hoppet ud og ind igen af appe. Hvis man ser en film i SDR, ja så er det den husker når man logger ud og ind og menuen og så køre uden hak

Alternativ så kan man tvinge appen ned, i stedet for at logge ud og ind.

Det på Apple tv 4K den seneste model.
Af donfrankie
#354194
Med mindre det er fordi du har set noget på disney+ som du også har set på andre kilder, så er det jo svært at argumentere for det ser anderledes ud på disney+.
Kan jo være det bare er filmene som har et bestemt udtryk visuelt.

Personligt er der ikke nogle af de ting jeg har set på disney+ som har de træk du beskriver.
De har set lidt anderledes ud fordi jeg tidligere har set SD eller HD versioner af noget som nu er op til UHD og Dolby Vision, men det har bare givet et løft i kvaliteten og ikke givet filmen et anderledes look som det du beskriver.
Og lige Iron Man har jeg faktisk set på Disney+ og har ikke lagt mærke til forskel fra tidligere medier jeg set den på.
Af steadi
#354196
Bond skrev: 28. sep 2023, 09:02 Har ikke set Disney+ i noget tid, men var der inde i går.

Har disney+ ændret på appen, det er jeg har observeret er; scrolling op og ned etc. føltes som at menuen køre i en anden i billede frekvens end tidligere, plus at den sidste film, serie etc. du set, her husker den f.eks. hvis du f.eks. har set en film i Dolby Vision og hopper ud af appen, får så at logge på igen, så beholder den meta data så så dolby Vison logo vises på tv'et på menuen, ser så en film i HDR10, jeg så kommer der HDR logo hvis man har hoppet ud og ind igen af appe. Hvis man ser en film i SDR, ja så er det den husker når man logger ud og ind og menuen og så køre uden hak

Alternativ så kan man tvinge appen ned, i stedet for at logge ud og ind.

Det på Apple tv 4K den seneste model.
Har samme bug hos mig på ATV 4K. Disney+ lader til at have problemer med at skifte væk fra Dolby Vision og det er derfor, at interfacet er håbløst langsomt. En genstart hjælper her.
Af ZID0k
#354204
Naiera skrev: 26. sep 2023, 17:33 Disney+ har højere bitrate end 4K på iTunes. Der er den nede omkring 12 Mbps, hvilket godt kan ses indimellem.
12 Mbps på itunes er når du ser 4k SDR, de kan have helt op til 25 Mbps på HDR/DV.
Brugeravatar
Af Naiera
#354205
Du er sikker på at det ikke er Apple TV+ du tænker på? Her kan man nemlig også få 20 Mbps eller mere, med SDR. Hvis iTunes helt seriøst bruger dobbelt så meget bitrate ved HDR, så er det helt unikt i streaming-sammenhæng. HDR fylder ikke særligt meget.