Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af krenzler
#355890
snowatom skrev: 16. dec 2023, 09:53 Kindergarten Cop 4K - 23/01-2024
True Lies 4K - 12/03-2024
The Abyss 4K - 12/03-2024
Det er de samme datoer som for de fysiske UHD BD releases. Aliens UHD BD kommer også fysisk d. 12/3-'24.
Brugeravatar
Af moose74
#355897
Nogen der ved hvornår de dukker op i den danske Apple store BilledeBillede


Digital download

Sent from my iPhone using Tapatalk
Af Flemming Larsen
#355899
moose74 skrev: 17. dec 2023, 13:39 Nogen der ved hvornår de dukker op i den danske Apple store BilledeBillede


Digital download

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det står på forrige side af denne tråd.
Af krenzler
#355901
Kunne dog godt tænke mig at se et link til kilden til de datoer da det er sjovt at det er samme datoer som gælder for de fysiske disc udgivelser (Abyss, True Lies).

Det lader til at True Lies har fået on ordentlig gang DNR vaseline mens Abyss har fået en bedre behandling (ifølge blu-ray.com forums).
Af brea-ker
#355908
Nightmare on Elm street den originale er blev fikset så lyd og billed ikke er forsinket mere.

Jeg bliver mere og mere glad for Itunes, Silence of the Lambs ser utrolig godt ud i 4K HDR! -også den bedste film inden for genren efter min mening og så til kun sølle 39kr, wow en oplevelse af de helt store. Eftersom at alle streamingstjenester efterhånden øger deres abonnement priser, og at Disney plus og Netflix stort set er de eneste tjenester der virker optimalt dog mest Disney som jeg synes har bedste billedkvalitet. Så er det rart at have adgang til nogle film hele tiden i god kvalitet. Jeg har også snart opkøb det meste af Warners katalog af de film man næsten skal eje, Batman, Full Metal Jacket, The Shinning, Rumrejsen 2001, Blade Runner o.s.v Så kunne ikke være mere ligeglad med HBO MAX som stadig halter gevaldigt på indhold, kvalitet, og korrekt hastighed. Det er dog et problem på alle tjenester, Disney fungere måske godt på billed og lyd siden men de mangler til gengæld masser af indhold selvom de har opkøbt 20th century fox.

Itunes fungere super godt til mit forbrug, gode film man har adgang til hele tiden i rigtig god kvalitet. Fungere jo lidt på samme måde som at eje film på blu ray egentlig, hade 4K HDR skiver ikke haft så voldsomt høje priser hade jeg måske stadig samlet på fysiske medier men hvem ved.

Men underteksterne ser også meget bedre ud på film købt inde på Itunes end mange film på skive gør synes jeg, det er også langt mere bekvemt og film koster mig ca 1/4 af prisen i forhold til hvad en ny 4K HDR film på skive gør.

Top Gun 1 og Top Gun Maverick til kun 100kr for begge i 4K HDR lige nu inde på Itunes som jeg købte, glæder mig til at se den nye og til en fornuftig pris :)
Senest rettet af brea-ker 18. dec 2023, 13:15, rettet i alt 1 gang.
Af krenzler
#355909
Kan man altid regne med at det er de eksisterende HD/SDR film der gratis bliver opgraderet til 4K/HDR? Nu ligger Titanic feks. til 49kr og hvis den kommer i 4K/HDR om nogle få dage så burde man jo slå til på HD/SDR versionen nu. Kan jeg gå ud fra det? :)
Af Flemming Larsen
#355912
brea-ker skrev: 18. dec 2023, 09:43 Nightmare on Elm street den originale er blev fikset så lyd og billed ikke er forsinket mere.

Jeg bliver mere og mere glad for Itunes, Silence of the Lambs ser utrolig godt ud i 4K HDR! -også den bedste film inden for genren efter min mening og så til kun sølle 39kr, wow en oplevelse af de helt store. Eftersom at alle streamingstjenester efterhånden øger deres abonnement priser, og at Disney plus og Netflix stort set er de eneste tjenester der virker optimalt dog mest Disney som jeg synes har bedste billedkvalitet. Så er det rart at have adgang til nogle film hele tiden i god kvalitet. Jeg har også snart opkøb det meste af Warners katalog af de film man næsten skal eje, Batman, Full Metal Jacket, The Shinning, Rumrejsen 2001, Blade Runner o.s.v Så kunne ikke være mere ligeglad med HBO MAX som stadig halter gevaldigt på indhold, kvalitet, og korrekt hastighed. Det er dog et problem på alle tjenester, Disney fungere måske godt på billed og lyd siden men de mangler til gengæld masser af indhold selvom de har opkøbt 20th century fox.

Itunes fungere super godt til mit forbrug, gode film man har adgang til hele tiden i rigtig god kvalitet. Fungere jo lidt på samme måde som at eje film på blu ray egentlig, hade 4K HDR skiver ikke haft så voldsomt høje priser hade jeg måske stadig samlet på fysiske medier men hvem ved.

Men underteksterne ser også meget bedre ud på film købt inde på Itunes end mange film på skive gør synes jeg, det er også langt mere bekvemt og film koster mig ca 1/4 af prisen i forhold til hvad en ny 4K HDR film på skive gør.

Top Gun 1 og Top Gun Maverick til kun 100kr for begge i 4K HDR lige nu inde på Itunes som jeg købte, glæder mig til at se den nye og til en fornuftig pris :)
Jeg siger + 1 på det meste. iTunes har mange gode film i høj kvalitet. Og bruger sgu mange penge derinde, men venter også ofte på, at få besked fra CheapCharts om store prisfald.
Af Flemming Larsen
#355913
krenzler skrev: 18. dec 2023, 13:13 Kan man altid regne med at det er de eksisterende HD/SDR film der gratis bliver opgraderet til 4K/HDR? Nu ligger Titanic feks. til 49kr og hvis den kommer i 4K/HDR om nogle få dage så burde man jo slå til på HD/SDR versionen nu. Kan jeg gå ud fra det? :)
Mange film bliver opgraderet gennem iTunes, men ikke alle. Titanic: Der står der allerede Dolby Atmos på. Men det er ikke kommet på endnu. Jeg har den så i forvejen, men ville da købe den til 49,- hvis jeg ikke havde den. Avatar skulle så også komme i Dolby Vision og Dolby Atmos. Men hvilken udgave? Jeg har selv selv den extended collectors udgave, og frygter lidt, at den ikke får den gode lyd og billede.
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 69