Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af brea-ker
#357726
Øv det lader til at Aliens har fået samme omgang, jeg kan godt lide det gritty 80er look Aliens har på blu ray. Men det lader til at Cameron vil have filmene til at ligne sprit nye digitale film som ikke er optaget på analog film ligesom de oprindeligt var og med tilført DNR. Tag nu Predator f. eks den var forfærdelig på blu ray men blev ca 100 gange bedre på 4K uhd skive uden alt det DNR.

Hmm måske jeg alligevel bliver nød til at anskaffe mig en blu ray afspiller igen, det virker bare lidt skørt for kun 2-3 film.
Af lunddal
#357729
Er The Abyss i Director's Cut? Begge spillelængder nævnes i Apple TV butikken.

Edit: Det er Director's Cut
Senest rettet af lunddal 26. mar 2024, 10:15, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#357731
brea-ker skrev: 25. mar 2024, 21:47 Øv det lader til at Aliens har fået samme omgang, jeg kan godt lide det gritty 80er look Aliens har på blu ray. Men det lader til at Cameron vil have filmene til at ligne sprit nye digitale film som ikke er optaget på analog film ligesom de oprindeligt var og med tilført DNR. Tag nu Predator f. eks den var forfærdelig på blu ray men blev ca 100 gange bedre på 4K uhd skive uden alt det DNR.

Hmm måske jeg alligevel bliver nød til at anskaffe mig en blu ray afspiller igen, det virker bare lidt skørt for kun 2-3 film.
Der er en del debat omkring netop restaureringen af Aliens. Jeg regner med, at vi publicerer noget om sagen inden længe.
Af brea-ker
#357768
Så fik jeg set Titanic i den nye udgave og jeg er på ingen måde imponeret især når man ser på menneskers ansigter det ser alt for kunstigt ud det meste af tiden. Det er den første film ud af mine 85 ialt købte film inde på Itunes som jeg er utilfreds med. Jeg håber ikke det er en trend der spreder sig i film branchen hvor andre filminstruktører hopper med på vognen det vil være en katastrofe hvis du spørger mig.

Jeg har altid elsket hvordan gamle analog film ser ud iforhold til nye digitalt optaget film, og film fra ca samme periode som Titanic f.eks Fast and Furious 1, Matrix, Event Horizon ser alle sammen fantastiske ud som er købt inde på Itunes og man kan se at de er optaget på rigtig film. Men Titanic ligner langt fra noget i den stil.

Jeg er så stor fan af både Aliens og Terminator den originale at jeg formentlig køber en billig Panasonic blu ray afspiller i fremtiden, så tak for det James Cameron (sagt lidt ironisk) :) Har heldigvis en stor stak blu ray film liggende endnu så lidt mening giver det nok alligevel.
Af Bond
#357770
Er Titanic versionen på Disney + den samme version man kan købe på iTunes?

Jeg har den udgivelsen fra 12/ 2023 i 4K UHD på BD og den udgave er bare top $$$, i min optik sidder den lige i skabet ikke noget kunstigt her, og lyden er super nice "Atmos"

Jeg har kun sammenlignet overstående udgave med den BD udgave som også indholder en 3D udgave, og det er jo lidt unfair da selve opløsningen ikke er med, der så mange flere flere detaljer i skygge og i højlys, kontrolen i farver og hvidbalance er bare i en anden liga.

Set på LG OLED 83" G3
Af brea-ker
#357771
Jeg har aldrig ejet Titanic på fysisk film førhen, men har haft en meget stor blu ray samling førhen inde jeg solgte ud af dem for nogle år tilbage, også inklusiv masser af kendte boutique labels blu ray fra f.eks Arrow video som er virkelig gode når det kommer til restaurering af film.

Jeg var måske lidt hård ved den okay, noget af filmen står skam også flot. Men jeg hade en underlig fornemmelse igennem hele filmen, da jeg synes den er for detaljeret især ved close up af ansigter men også selve farven i nogle scener, men jeg står nok ret alene med den mening desværre. Aliens skulle værre endnu værre af hvad jeg har læst og der står jeg helt af for den er netop en film som oprindeligt har meget grain. jeg så den på Disney plus altså den gamle udgave af Aliens og den stod rigtigt godt synes jeg.

Jeg tror måske Itunes versionen af Titanic er et tak bedre end den på Disney plus men ved det ikke da jeg ikke abonnere der.
Af brea-ker
#357773
Det har nok også noget at gøre med det der AI upscaling som James Cameron er begyndt at bruge. Det bliver spændende at læse hvad Rasmus mener omkring det.
Af brea-ker
#357782
Kiggede lige lidt inde på blu-ray forums, kort sagt 2012 Titanic Blu ray udgaven hade et mere soft look, celluloid agtig hvorimod den nye ligner en helt ny digital lavet film med reduceret grain og muligvis fake tilføjet grain. Det kan godt være at vi er i undertal, men der er en kæmpe charme ved gamle film som er optaget på film, lad nu være at lave fuldstændigt om på dem så den charme forsvinder :) Det nok mere der at jeg vil hen med det, og det har jeg ikke oplevet før med andre film.
Af lunddal
#357783
brea-ker skrev: 27. mar 2024, 22:53Jeg har altid elsket hvordan gamle analog film ser ud iforhold til nye digitalt optaget film, og film fra ca samme periode som Titanic f.eks Fast and Furious 1, Matrix, Event Horizon ser alle sammen fantastiske ud som er købt inde på Itunes og man kan se at de er optaget på rigtig film. Men Titanic ligner langt fra noget i den stil.
Nu har der gennem årene været mange tilfælde på, at nye udgaver af film har fået en behandling, der gør, at de i manges øjne er blevt dårligere billedmæssigt.
Af brea-ker
#357784
Predator ultimate hunter edition blu ray? T2 uhd? Planes, Trains and automobiles uhd? Jo vidst lidt film her og der som dukker op i elendig kvalitet, men her snakker vi 5 kæmpestore længe ventede blockbustere som på en gang fundementalt ændrer markant på hvordan film ser ud indenfor kort tid. Det er lidt chokerende.
Af lunddal
#357787
Tilbage til fremtiden fik en "voksbehandling", da den kom på Blu-ray 😉

Nu har jeg kun set The Abyss, og den står hamrende flot.
Af brea-ker
#357789
Jeg køber også The Abyss når den kommer på tilbud senere hen, det er den der får mest ros af dem alle syns jeg men har faktisk aldrig set filmen før men glæder mig utrolig meget. Er meget spændt på hvordan det går med Terminator som skulle udkomme senere i år.
Af brea-ker
#357795
Jeg hade faktisk læst denne anmeldelse inden jeg købte Titanic inde på Itunes men han kommer også lidt ind på det i anmeldelsen, han formulere det dog lidt mere mildt end jeg gør:

https://www.avforums.com/reviews/titani ... iew.21407/

Andre steder på f. eks blu-ray forum der får alle filmene nogle ordentlig lag tæsk på nær The Abyss måske, nogen snakker dog om at scenerne som forgår over vandet i The Abyss ligner en omgang voksbehandling, uncanny valley, waxy faces kald det hvad du vil det er kun en lille del af filmen, men The Abyss er formentlig vinderen over dem alle og formår at bevare det filmiske look. Er meget spændt på at se den, det skyldes udelukkende at den ikke har været udgivet på blu ray at jeg har misset den gennem tiden. Andre elsker dog hvordan alle de 4 film ser ud i det nye format.
Senest rettet af brea-ker 29. mar 2024, 13:38, rettet i alt 1 gang.
  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69