Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sovsen
#203083
Det er alt for sjældent jeg får tid til at fordybe mig i en god film pga børn, kone mm...
Har nu fået beviliget én dag her i min ferie til at hygge :o) Nu ser jeg så at min lokale Blockbuster er lukket !!!

Jeg har hidtil altid lejet de film jeg rigtigt gerne ville se på BluRay for at min Philips 8008 skærm og surround anlægget kan komme til sin ret. Så hvad nu ?

Mit spørgsmål er...: Kan de streaming tjenester der er i mit Smart TV som SF anytime og Viaplay levere samme lyd og billede kvalitet som på en Blu Ray ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#203114
Med det sagt, så vil jeg dog mene, at man kan leve med kvaliteten af eks. iTunes eller andre online udlejningstjenester. Jeg bruger selv Youbio af og til og køber så filmen efterfølgende når der er tilbud, hvis den var værd at se mere end én gang.

Det er en lidt omstændelig måde og sammenlignet med "de gode gamle dage" hvor man eks. kunne have abonnement på fysiske skiver via enten Blockbuster eller Lovefilm, så får jeg set markant færre film nu end jeg gjorde før. At man vil have 50 kr. for en enkelt lejefilm gør simpelthen, at jeg får nærighatten på oftere og helt undlader at se en given film, hvis jeg ikke er sikker på at den er over en minimumsgrænse for underholdning. Med Lovefilm var jeg noget mere villig til at satse lidt når man kunne nå 8-10 film på en måned for 130 kr.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#203123
Jeg vil også gerne lige støtte op omkring iTunes. Det er ikke Blu-ray-kvalitet, men ganske fin billedkvalitet efterhånden, hvis man har 1080p-versionen af Apple TV.
Af pkmadsen
#203128
Nu spørger du også til lyden, og der undrer det mig gevaldigt at man ikke fokuserer mere på det. Film er jo mere end blot et billede. Der fører itunes m Apple tv sammen med Netflix M DOLBY DIGITAL 5.1 Ingen danske tjenester kan være med der. jeg begræder også lukning af Lovefilm og Blockbuster for vi er endnu ikke i mål med lyd og billede vha streaming endnu. Men det kommer vel engang...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#203148
Netflix leverer også Dolby Digital Plus, men ja, lyden er meget underprioriteret generelt.

Nu vil TDC jo ind på lejemarkedet med Blockbuster-tjenesten, men jeg tvivler personligt på, at de kommer til at være fanebærende på ny billed og lydteknologi.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#203161
Jeg tror jeg samler lidt op på alt dette i en artikel i morgen. Der er nok mange som står på bar bund efter deres lokale Blockbuster er lukket.

Al input er velkommen. Jeg får også lidt med om lyden :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#203163
Jeg gik da selv lidt i panik da Lovefilm lukkede og inden jeg nåede at tilmelde mig Blockbusters lignende service så stoppede den også...

I min mening mangler vi et seriøst - og bredt tilgængeligt - alternativ, hvor man kan få adgang til film i en ordentlig kvalitet via streaming. Selv med de eksisterende abonnementstjenester, så får du ikke adgang til de nyeste film uden at betale ekstra pr. film. Dertil er mange af tjenesterne kun tilgængelige via apps, som ikke kan bruges på ret meget udstyr. Vi er simpelthen ikke gearet herhjemme til at det fysiske format forsvinder endnu.