Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af brandim
#358176
Kære forum

Jeg har lige fået opgraderet mit fjernsyn for første gang i 12 år, og havde glædet mig til at se noget lækker fodbold i høj kvalitet.

Dog er spillerne helt slørede når den viser top-down kameravinklen. Det ser horribelt ud, og jeg hælder til at skyde skylden på Norlys for dårlig streaming kvalitet.

Så mit spørgsmål er, hvilken løsning bruger i til at se fodbold? Er der andre muligheder end at smide 500kr afsted efter Viaplay?

kh
Af jkn789
#358177
ja kabel tv, giver en bedre billede kvalitet end streaming.
Af henrik.yde
#358179
brandim skrev: 17. apr 2024, 15:38 Kære forum

Jeg har lige fået opgraderet mit fjernsyn for første gang i 12 år, og havde glædet mig til at se noget lækker fodbold i høj kvalitet.

Dog er spillerne helt slørede når den viser top-down kameravinklen. Det ser horribelt ud, og jeg hælder til at skyde skylden på Norlys for dårlig streaming kvalitet.

Så mit spørgsmål er, hvilken løsning bruger i til at se fodbold? Er der andre muligheder end at smide 500kr afsted efter Viaplay?

kh
Hvilket TV har du ??
Og er det fiber eller kabel ?
Hvilken billedprofil bruger du på TVet ?
Af Beckham
#358183
Man kan indstille meget osv., men streaming af live bold er på et niveau eller to under almindelig kabel tv.

Jeg har ikke selv set Norlys streaming, men har set bold på Viaplay. Her har jeg ikke været synderlig imponeret.
Af brandim
#358189
[/quote]
Hvilket TV har du ??
Og er det fiber eller kabel ?
Hvilken billedprofil bruger du på TVet ?
[/quote]

Sony 55x85l

Har i øjeblikket bredbånd til favorabel pris hos lokal udbyder, men mulighed for at skifte til fiber.

Jeg anvender standard billedprofil, har prøvet at skifte lidt frem og tilbage, og synes umiddelbart at den giver bedst resultater.

Tak for din tid :D
Af brandim
#358190
Beckham skrev: 17. apr 2024, 22:10 Man kan indstille meget osv., men streaming af live bold er på et niveau eller to under almindelig kabel tv.

Jeg har ikke selv set Norlys streaming, men har set bold på Viaplay. Her har jeg ikke været synderlig imponeret.
Tak for svar, det kan godt være at det er den eneste udvej. Det er bare en noget dyrere løsning :(
Af PeterD
#358195
Med en tvboks som denne:

https://fyndiq.dk/produkt/smart-android ... c5a664b63/


https://nordiptv.eu/dk/about/

"du som kunde være sikker på, at du ikke begår kriminalitet ved at indtage IPTV, når vores materiale er afkodet i udlandet.", så 100% lovligt.

Og det juridiske: "IPTV er i princippet kun ulovligt når den tjeneste man køber ikke har indgået en licens eller aftale med de tv kanaler de streamer. Ofte betaler brugeren stadig for et abonnement, men til en noget lavere pris end det ville have kostet at streame kanalerne lovligt."
Af Dusty
#358302
brandim skrev: 18. apr 2024, 07:49
Hvilket TV har du ??
Og er det fiber eller kabel ?
Hvilken billedprofil bruger du på TVet ?
[/quote]

Sony 55x85l

Har i øjeblikket bredbånd til favorabel pris hos lokal udbyder, men mulighed for at skifte til fiber.

Jeg anvender standard billedprofil, har prøvet at skifte lidt frem og tilbage, og synes umiddelbart at den giver bedst resultater.

Tak for din tid :D
[/quote]
Nu er jeg ikke Sony expert, men at køre med standard profil plejer på alle TV at være en katastrofe. Tror du skal over i noget "custom". Prøv at gå på rtings.com og find din model og se hvad de har af anbefalinger til settings. Hvis du ikke finder en ordenlig billedprofil så er det ligemeget stort set om du ser via kabel (som er overordenlig meget bedre til fodbold) eller streaming.
Af flat1000
#358306
brandim skrev: 17. apr 2024, 15:38 Dog er spillerne helt slørede når den viser top-down kameravinklen. Det ser horribelt ud,
Mener du vertikale kamerabevægelser? Mit indtryk er da, at langt de fleste kamerabevægelser er horizontale - hvordan ser det ud?
#358334
PeterD skrev: 18. apr 2024, 15:16 Med en tvboks som denne:

https://fyndiq.dk/produkt/smart-android ... c5a664b63/


https://nordiptv.eu/dk/about/

"du som kunde være sikker på, at du ikke begår kriminalitet ved at indtage IPTV, når vores materiale er afkodet i udlandet.", så 100% lovligt.

Og det juridiske: "IPTV er i princippet kun ulovligt når den tjeneste man køber ikke har indgået en licens eller aftale med de tv kanaler de streamer. Ofte betaler brugeren stadig for et abonnement, men til en noget lavere pris end det ville have kostet at streame kanalerne lovligt."


Hej Peter,

Kan du uddybe lidt hvad det IPTV og om nordiptv generelt, kan du anbefale dem og hvor længe har du brugt dem?

Tak på forhånd