Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bendix
#354360
Jeg har udfordringer med at forbinde til PlayStation Remote PLAY via mobildata.

Det er aktiveret i appen at mobildata kan bruges, jeg kan også godt vække PS5. Men den kommer ikke så langt til at jeg igså kan spille.

Nogle mener det kan være min router der ikke giver adgang. Jeg har derfor deaktiveret firewall for at teste uden held.

Ved i hvad man skal prøve i routerens indstillinger, det er en TP link Archer C1200

På forhånd tak for hjælpen

Bendix
#354387
Nej men jeg kan da prøve at skifte til den fra VIOS. Jeg har åbnet 15 porte nu fra forskellige sider men intet virker.

Lidt ærgerligt hvis jeg ikke kan få det op at køre, har købt en backbone PS edition, og det fungerer egentlig ok bortset fra det.

Tror du jeg skal anmode udbyder om specifikke porte?
#354447
VIOS min udbyder, svarer dette, men jeg har dog aktiveret det i routeren, men bliver så blokket af VIOS.
Jeg får også NAT3 selvom jeg ikke har noget mellem router og PS5, ville en fast IP kunne ændre NAT?

Tak for din henvendelse.

Desværre. Du kan ikke oprette port forwarding på vores modem, for at tilgå systemer udenfor hjemmet.

Du kan evt. oprette en Fast IP og på den måde få adgang, men jeg kender desværre ikke til PS5 setup. Det bruges primært til at tilgå egen server eller overvågningssystem, så jeg forestiller mig at det vil fungere. En Fast IP koster 49,- pr. måned.
Senest rettet af bendix 13. okt 2023, 10:01, rettet i alt 1 gang.
#354448
Arbejder hos et firma der sælger smarthome produkter.

Vi oplever nogle gange at vores gateway bliver blokeret af ISP. Primært ved fiberforbindelser.

Her beder vi kunderne om at kontakte deres udbyder og bede om at det IP adresse bliver "offentligt" som de kalder det ved f.eks. Fibia. Så bliver der åbnet for de porte som vores udstyr bruger.

Dette er ikke det samme som en fast IP, det gør de kun for at hive 50kr mere ud af kunderne.

Ved ikke om det evt. kan være det samme der gælder her.
#354453
Tak- jeg kan prøve.

Jeg kan forestille mig der kommer mange spørgsmål som dette når Sony lancerer deres PS portable nu her snart.

Jeg kan heller ikke få forbindelse via andre wifi, så det er åbenbart kun i hjemmet, og så ryger hele pointen jo.
#354484
Tak for hiælpen Kim, det ledte os på rette spor.

Jeg tænker de fleste nok falder fra hvis det umiddelbart ikke virker out of box. Gad vide hvordan deres dedikerede håndholdte vil løse det problem.
Senest rettet af bendix 15. okt 2023, 15:31, rettet i alt 1 gang.
#354494
I de forskellige reklamer for Remote PLAY viser Sony IPhone 14/15 pro med fuld skærm. Det kan selvfølgelig ikke lade sig gøre, med det skæve format telefoner har. Jeg har så prøvet med det mindste zoom, som er 1.2 under tilgængelighed (accessibility) .
Så fyldes hele skærmen, men det er lige en tand for zoomet, er der mulighed for manuelt zoom på iPhone i nogle indstillinger gemt et sted, lidt som med YouTube feks?
Jeg tror der er en mellemvej under 1.2 zoom som vil være tilfredstillende.