Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mattti
#352147
Hej med jer:)

Jeg har pt. en nvidia shield 2017.. Men min fjernbetjening er ved at stå af, samt. Den er begyndt at vise nogle grønne prikker på skærmen, øv:(
Derfor leder jeg efter en erstatning for denne..
Jeg ejer ikke nogen Apple produkter, så hvis muligt vil jeg gerne undgå dem..
Jeg kan se at nvidia sidst kom med en shield tv i 2019, så er der en ny på vej?? ydermere har set at der findes en nokia box 8010, men er der nogen herinde med erfaringer ang. denne?
Jeg har også set at nvidia shield 2019 har ai-upscaling.. Men er det de ekstra penge værd??

Jeg kan også se på jeres hjemmeside at der er noget der hedder QMS.. Kan nogen afspillere udover Apple bruge denne teknologi??

Jeg er ny her, så hvis mine spørgsmål er dumme beklager jeg:)

På forhånd tak!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#352158
Ift. fjernbetjeningen så kan du bruge TV'ets fjernbetjening til at styre Shield. Det kræver blot, at HDMI CEC er aktiveret (TV-producenterne kalder det typisk noget andet i menuerne). Grønne prikker på skærmen lyder som et problem med HDMI-kablet. Prøv et andet :)

Hvis du alligevel vælger at investere i nyt:
Der findes en Shield 2019, men hardwaren er stort set den samme som i din 2017. AI-opskalering er billedbehandling – ikke opskalering – og jeg synes ikke det gør noget godt. Der er ikke konkrete rygter om en ny Shield selvom hardwaren reelt ikke har været opdateret siden den allerførste.

Nokia 8010 har jeg ikke selv erfaring med, men forgængeren får ikke så meget ros.

Apple TV 4K er bedste streaming-boks, efter min mening, og kræver ikke andre Apple-produkter (selvom der er visse fordele).

QMS understøttes kun af Apple TV 4K (2022) pt. Dit TV skal også understøtte det. Se disse artikler:
Mini-test: HDMI 2.1 QMS i Apple TV 4K er godt men ikke perfekt
Guide: Hvad er HDMI 2.1 QMS og hvilke TV-modeller understøtter det?
Af LarsCJ
#352163
Du kan få en ny Shield remote for under 300 kr. - godt nok den til 2019-modellen, men den virker lige så godt (faktisk bedre). Tjek Pricerunner.
Du kan også bruge hvilken som helst BT-remote, inkl. dem til 40-50 kr. på AliExpress o.lign. De er dog generelt ikke så holdbare.
Og endelig kan du bruge en gammel mobil eller tablet sammen med Nvidias app.
Af Supergris
#352222
Shield og Apple TV er begge gode produkter og har hver deres styrke, alt efter hvad du fortrinsvis skal bruge den til, så at påstå Apple TV 4K er bedste streaming boks, kommer helt an på hvad du ønsker at streame.
Er det fortrinsvis diverse stremingtjenester, du ønsker at din enhed skal styre, er jeg enig i, at Apple TV 4K er det bedste valg, er det derimod dine egne rips fra ekstern harddisk eller over netværk, du ønsker at streame, så vil jeg så absolut anbefale en Nvidia Shield TV.
Den har modsat Apple TV 4K mulighed for at bitstreame og tilbyder desuden indbygget Chrome Cast og utallige andre ganske gratis apps, der kan downloades og installeres efter ønske.

Med hensyn til Nvidia appen, så behøver det nu ikke at være en gammel mobil eller tablet, for at det fungerer.
Det fungerer aldeles fint på alle smart phones, dog er det værd at nævne, at den kommunikerer over wifi, i modsætning til fjernbetjeningen der benytter Bluetooth.

Udover de muligheder, der er nævnt, kan du også bruge en gamecontroller, enten den de selv sælger, eller mange andre fra f.eks. Xbox eller Playstation...
Af kabri
#352305
Altid lidt dårlig stil når trådstarter ikke vender tilbage efter der er kommet lange og gode svar i en tråd :((