Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af MigSelv
#294871
Torben Rasmussen skrev:Jeg har de sidste par dage også oplevet spontane hak på Netflix Dolby Vision titler via ATV. Jeg ved ikke om Oreo er synderen i det du beskriver. Spottet i Triple Frontier og Love Death + Robots.
Jeg så Triple Frontier i går, på 65A1’s Netflix app, her var ingen fejl. Det var også i Dolby Vision, så kan være anden fejl end Oreo.
Brugeravatar
Af moose74
#295621
Har lidt udfordringer med Oreo til mit sony tv...

Så vidt jeg kan læse mig til er det en Zip fil man skal bruge på et USB pind.

Filen der hentes til mac er en pkg. Fil som jeg ikke kan åbne....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Af Vasen
#295622
Jeg oplevede også hak/frame skipping i Triple Frontier via min ATV4K til XE9005. Har ikke opdateret til Oreo, så problemet må ligge et andet sted.
Af Makaus
#295623
moose74 skrev:Har lidt udfordringer med Oreo til mit sony tv...

Så vidt jeg kan læse mig til er det en Zip fil man skal bruge på et USB pind.

Filen der hentes til mac er en pkg. Fil som jeg ikke kan åbne.... Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Du kan følge guiden fra Sony, der står hvad du skal gøre med den pkg fil. Du skal ikke have nogen zip fil på en usb pind.

Du har fået pkg filen fordi Safari er sat til automatisk at udpakke de filer du downloader.
Brugeravatar
Af TBC
#295630
Torben Rasmussen skrev:Jeg har de sidste par dage også oplevet spontane hak på Netflix Dolby Vision titler via ATV. Jeg ved ikke om Oreo er synderen i det du beskriver. Spottet i Triple Frontier og Love Death + Robots.
ATV forbindes jo via HDMI og burde vel for så vidt intet have med Oreo afviklingen af gøre, men blot Sony-TV'ets interne behandling af indkomne HDMI indgange at gøre (lige som farvejusteringer, tonemaopping mv) Det burde vel kun være den interne Oreo app i TV der burde kunne påvirkes af en Oreo opdatering, mens resten (altså selve billedbehandlingen) vel handler om Sony's firmware - Er den blevet opdateret samtidig? ...Eller er min logik helt forkert?

Og er der i øvrigt ikke noget med at ATV lige har fået ny firmware?

Hvis det var TV'et den var gal med, burde det jo være alle tilsvarende signaler via input fra HDMI der var påvirket og ikke blot signalet fra en bestemt enhed ville min logik også byde.
Brugeravatar
Af moose74
#295631
Makaus skrev:
moose74 skrev:Har lidt udfordringer med Oreo til mit sony tv...

Så vidt jeg kan læse mig til er det en Zip fil man skal bruge på et USB pind.

Filen der hentes til mac er en pkg. Fil som jeg ikke kan åbne.... Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Du kan følge guiden fra Sony, der står hvad du skal gøre med den pkg fil. Du skal ikke have nogen zip fil på en usb pind.

Du har fået pkg filen fordi Safari er sat til automatisk at udpakke de filer du downloader.

Okay


Har lige brugt fremgangsmåden på siden, og der kommer ingen info på skærmen med USB isat, har også prøvet at sluk/tænd tv som beskrevet. Ingen held Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#295633
TBC skrev:
Torben Rasmussen skrev:Jeg har de sidste par dage også oplevet spontane hak på Netflix Dolby Vision titler via ATV. Jeg ved ikke om Oreo er synderen i det du beskriver. Spottet i Triple Frontier og Love Death + Robots.
Hvis det var TV'et den var gal med, burde det jo være alle tilsvarende signaler via input fra HDMI der var påvirket og ikke blot signalet fra en bestemt enhed ville min logik også byde.
Det var også dét jeg forsøgte at highlighte.
Brugeravatar
Af TBC
#295674
Torben Rasmussen skrev:
TBC skrev:
Torben Rasmussen skrev:Jeg har de sidste par dage også oplevet spontane hak på Netflix Dolby Vision titler via ATV. Jeg ved ikke om Oreo er synderen i det du beskriver. Spottet i Triple Frontier og Love Death + Robots.
Hvis det var TV'et den var gal med, burde det jo være alle tilsvarende signaler via input fra HDMI der var påvirket og ikke blot signalet fra en bestemt enhed ville min logik også byde.
Det var også dét jeg forsøgte at highlighte.
Ja, det kan jeg se ved den efterfølgende fremhævning ...The Devil is in the details, som man vist siger det :D
Af praun
#297358
Nu ved jeg ikke om det er noget der er skrevet om før i denne tråd eller om det er noget der er alm. Kendt, men jeg har her til aften leget lidt med en app der hedder Button remapper.
Det virker faktisk forbløffende godt. Man har f.eks. muligheden for at lukke den aktuelle app ved f.eks. long press på tilbage knappen. Meget nyttigt når Google nu har valgt at fjerne "recent" funktionen.
Faktisk kan man via appen godt få en recent menu frem, men den er ikke rigtig brugbar...
Jeg har også sat Viaplay til at starte ved dobbelt tryk på Google Play knappen.

Blot til info ?
Brugeravatar
Af bbplayer
#297365
Smart, den må jeg da se og prøve. Tænk at man bruger lign. funktioner på gamle telefoner men tænkte ikke hvor smart det kunne være på tv't. Nok fordi det er et tv :) Men tak for info'n herfra.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 15