Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af -Champen-
#166661
Hej...

Jeg tænker over at anskaffe mig et nyt tv og er faldet over dette tv..

Men synes jeg har lidt svært ved at finde en god anmeldelse, så tænkte på om der var nogen der havde set det eller endnu bedre, har det selv...
Af BrianH
#166662
Jeg kender det ikke, men hvis du ikka har kunnet læse noget om det, hvorfor er du så interesseret?

Elgiganten, Expert, osv... får lavet specialmodeller, der typisk er identiske med andre, men har et andet modelnummer. Det er sikkert for at man ikke skal kunne komme med deres prisgaranti i hånden og bede om penge retur, men det gør også at man ikke kan finde noget om modellerne på nettet
Af -Champen-
#166672
Det er ikke fordi jeg ikke kender Tv'et..

Den er iøjeblikket i avisen i Elgiganten, men syns ikke rigtig at man får så meget ud af at læse spec og den slags..

Så derfor kunne jeg godt tænke mig at vide om der måske var nogen der havde det eller havde haft en mulighed for at se det....
Af Marquard
#166872
Jeg er faktisk også blevet ret varm på det her TV. Havde overvejet et D7005, men de er jo udgået. Og jeg er ligeglad med webcam, gestures osv på den nye S-serie, så dette ser meget tiltalende ud. Eneste jeg bekymrer mig om er, om jeg vil opleve dårlig panorering ved at den "kun" har 400mhz CMR ift 7'er-seriens 800 mhz CMR.

Desuden så jeg dette Q&A på den svenske elgiganten omkring TV'et (og ja, Elgiganten har eneret på denne modelserie i Norden):

SPØRGSMÅL:
Vad är skillnaden mellan Samsungs modeller? UE55ES7005 kontra UE55ES6805

SVAR:
Hej, förutom design skillnad som du ser på bilderna. Så är det följande som skiljer.

UE55ES7005
800Hz CMR (Uppdaterings frekvens).
Smart Interaction (Röst- och rörelsestyrning).
Smart Evolution (Uppgradera TV:n i efterhand).
Smart Remote (Du kan alltså flytta runt markören direkt på TV-skärmen med touch på fjärrkontrollen, vilket gör flera av funktionerna mycket snabbare och enklare att använda).

UE55ES6805
Lite lägre uppdateringsfrekvens "400Hz CMR".
Har inte "Smart Interaction".
Har inte Smart Remote.
Af Fredtoft
#166878
UE55ES6805 er basalt set et UE55ES6535, men med dualcore processor. Så hvis du kan finde en test af ES6535, så vil den på billedkvaliteten være repræsentativ.

Vi har diskuteret et tilsvarende spørgsmål her:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=25994

Men jeg kan citere fra tråden:

********************************
Det korte svar:

100 mod 200 Hz panel
ES6535 mere mat end ES8005 som er mere blankt
Stemme- og bevægelsesstyring
Micro Dimming Ultimate
Designer bordfod
Dualcore processor
Samsung Smart Evolution opgraderingsmulighed

Du kan se flere niveauer af forskelle i artiklen om alle Samsungs 55" LED TV

og listen med features nederst i denne artikel: http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1333029206

*****************
Det lidt længere svar er naturligvis nødt til at gå ind på at der er mange forskelle på panelerne udover mat/blank og 100/200 Hz. Et ES6805 bør ikke koste meget mere end et ES6535.
Af Marquard
#166881
Tak for det gode svar. Ja, så må jeg nok hellere slå bremsen i og vente lidt, fordi hvis panelet er markant ringere vil jeg hellere spare lidt mere op... æv :)
Af Marquard
#166944
Præcis, det var også det tilbud jeg lurede ret heftigt på, men som der bliver skrevet i ovenstående er der tale om et ret ringere panel. Så jeg har mistet lidt gejsten på den. Jeg har set en D7005 i action og vil gerne have noget der minder om det :)
Af -Champen-
#167152
Nu spørger jeg måske utroligt dumt...

Men forskellen på et godt panel og et dårligt panel er???

Er det selve kvaliteten på det der bliver vist eller hvordan skal det forstås??