Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jensgc
#157508
Hej gruppe. Jeg har netop købt et Samsung UE40D6577. Langt det meste fungerer supergodt - men et par ting volder problemer.

Det væsentligste er programguiden (EPG) - hvor man kan vælge mellem Samsungs egen eller Rovi On Screen Guide. Der er desværre en irriterende fejl på dem begge (dog ikke den samme):

Vælger man Samsungs egen EPG, forsvinder billede og lyd, og det lille vindue øverst til højre (hvor tv-billedet burde være) viser bare et roterende cirkel-ikon. Oplysningerne om programmer vises helt fint.

Vælger man Rovi, fungerer billede og lyd fint, og programmerne vises også nydelig i skemaet. MEN - tiderne i skemaet er en time forskudt. Hvis jeg fx åbner Rovis EPG kl. 20, hævder den at det er TV-avisen (kl 21) der er i gang på DR1.

Uret på tv'et viser tiden korrekt, og den "lille" kanalguide viser også det rigtige igangværende program.
Jeg har prøvet at slå den automatiske tidszoneangivelse fra og manuelt sætte tv'et til GMT+1 og ingen sommertid - men det ændrer ikke på noget.

Jeg har kabel-tv via ComX. Signalet udsendes tilsyneladende som DVB-T - i hvert fald finder fjernsynet ingen kanaler hvis man vælger "kabel", mens alle kanaler findes hvis man vælger "luft"

Jeg har googlet mig til at andre tidligere har haft samme problem med Samsungs indbyggede EPG - uden dog at kunne finde et svar på hvordan man får det til at virke. Men jeg vil egentlig også hellere have Rovi-guiden til at virke - selv om bare én fungerende EPG ville være o.k. ::l