Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tophund
#157049
Hej

Jeg har lige købt et samsung smart tv UE46D8005 og vil gerne streame mine film fra min nas.

Men jeg kan ikke se nogen filer på tv'et, den kan godt se normale mp3 filer, men ikke mine mkv filer.

Jeg har set en video på youtube om at man kunne omdøbe filen til .avi men dette virker heller ikke. http://www.youtube.com/watch?v=hLay-Qa8uzQ

Jeg har en gigabit 300mbit rounter købt i tdc butik.

Nogen der kender til en løsning?

Ps. Ville være bedst hvis det er en tråløst løsning.

På forhånd tak.
#157071
Tophund skrev:Men jeg kan ikke se nogen filer på tv'et, den kan godt se normale mp3 filer, men ikke mine mkv filer.
Når du skriver "se" er det så fordi tv slet ikke kan finde filen eller kan den bare ikke afspille filen på tv'et?
Problemer med MKV er typisk et spørgsmål om kodning.
Samsung er vist en af topscorerne, når det drejer sig om afkodning af videoformater, mens selve DLNA delen er mere restriktiv. Du vil, med andre ord, komme ud for filer som kan afspilles på tv'et via USB men som ikke kan streames via DLNA. Præcis hvordan en streaming fil skal være opbygget for success, kan jeg desværre ikke hjælpe med..
Af Tophund
#157078
Båret jeg skriv "se" mener jeg at jeg kan se meneret musik nummer i min dlna mappe på tvet. men kan ikke se den mkv fil jeg har liggende i samme mappe.
Af Tophund
#157091
Båret jeg skriv "se" mener jeg at jeg kan se meneret musik nummer i min dlna mappe på tvet. men kan ikke se den mkv fil jeg har liggende i samme mappe.
Af Tophund
#157092
Båret jeg skriv "se" mener jeg at jeg kan se meneret musik nummer i min dlna mappe på tvet. men kan ikke se den mkv fil jeg har liggende i samme mappe.